KHC wint zonder overtuiging
18 november 2006

KHC heeft zaterdag de thuiswedstrijd gewonnen tegen Avereest, maar deed dit zonder overtuiging.

Beide ploegen gingen matig van start, maar na een kwartier kreeg KHC toch een overtuigend overwicht op Avereest, toch kreeg Avereest de eerste kans om te scoren. KHC bleef staan op vermeend buitenspel, echter de uitstekend voetballende Henry van Wijhe redde nadat doelman Patrick Mulder al verslagen was. In de 23e minuut de terechte 1-0 want KHC was oppermachtig, de bal werd prachtig voorgezet en Revellino Sabono verlengde de bal fraai met de borst waarna Henry van Wijhe hard uithaalde. KHC kreeg volop kansen om de score op te voeren, maar er werden vele kansen gemist. De 2-0 kwam op de borden in de 42e minuut uit een hard schot van Revellino Sabono.

Wie bij KHC had gedacht dat ze in de 2e helft wel even over Avereest heen zou lopen, kwam bedrogen uit. KHC was geen schim meer van de 1e heft en speelde erg onzeker nadat Dennis Maurer was gewisseld. Avereest kreeg gedurende het spel een overwicht, maar vergat te scoren.
KHC speelde in die fase erg slordig, en veel te slap. In de slotfase nog een vervelende overtreding van Revelino Sabono wat hem op een rodekaart kwam te staan. Jammer hierbij is dat de nr 12 van Avereest tegen de reclameborden kwam en begon te schreeuwen als een magervarken. Twee tellen later liep hij alweer als een maraton loper over het veld, en dat gaf toch een bijsmaak over de gegeven rodekaart. De overigens goed leidende scheidsrechter Bos uit Nijkerk was niet altijd even consequent met het geven van de kaarten. De doelverdediger van Avereest mocht blijven staan bij het onderuit halen van een doorgebroken speler.

Resumerend geen goede wedstrijd van KHC zijde, maar wel de punten. Volgende week wordt er niet gespeeld, dus wacht over 2 weken de thuiswedstrijd tegen Nieuwleusen.

Man van de wedstrijd.
Henry van Wijhe