Lemele wint van HTC
11 november 2006

Lemele wist de eerste thuisoverwinning van dit seizoen te behalen. In een wedstrijd met veel strijd en weinig voetbal werd HTC afgetroefd. De overwinning was niet onverdiend te noemen, maar had beide kanten op kunnen vallen.

HTC had gedurende de wedstrijd het iets verzorgdere voetbal van achteruit in huis. Ondanks dat wist de ploeg weinig af te dwingen in de 16 bij Lemele. Lemele daarentegen kreeg in de eerste helft een riante kans via Ronald Warmelink. Deze miste oog in oog met doelman Kist. Harry Warmelink schoot nog een vrije trap in de bovenhoek die ook goed gepakt werd door de doelman. HTC werd vooral dreigend middels corners en afstand schoten. Doelmand ten Kley had daar echter goed het oog in.

Na de rust begint Lemele ongewijzigd aan de tweede helft. Harry Warmelink krijgt een dot van een kans en daarna krijgt HTC ene grote kans. Beide spitsen falen echter inde afwerking, waarna Ronald Lammerink de 1-0 op het bord zet. Harry Warmelink schiet wederom tegen de doelman aan maar de rebound is voor Lammerink. Daarna probeert HTC alles of niks te spelen. Lemele krijgt de ruimte om te counteren en vergeet de score op te voeren. Warmelink raakt de onderkant van de lat en daarnaast worden enkele kansen slecht uitgespeeld. Hierdoor blijft HTC hopen op een toevalstreffer, die gelukkig voor Lemele uitblijft.

Al met al een overwinning voor Lemele die zeker niet onverdiend was. Wel een wedstrijd om gauw te vergeten. Volgende week zaterdag moet Lemele naar Hatto Heim in Hattem. Dat is een loodzware opgave tegen de nummer 2 van de ranglijst. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Bron: Lemele

1-0  Ronald Lammerink