CSV ’28 verovert koppositie 3e klasse C
11 november 2006

Afgelopen zaterdag heeft CSV ’28 medekoploper Hatto Heim in een rechtstreeks duel met 2-0 weten te verslaan en daardoor voeren de mannen van trainer Bauke Pot nu ongedeeld de ranglijst van de 3e klasse C aan.

Het duel van afgelopen zaterdag tussen de beide lijstaanvoerders stond te boek als een topper, die over publieke belangstelling niet te klagen had. Hatto Heim begon behoorlijk gehandicapt aan deze klus, omdat het team een paar dragende spelers uit de as van het elftal wegens een blessure moest missen. CSV was, op Mathijs Kremer na, compleet. Toch was het begin voor Hatto Heim. Na een paar minuten al kon Willard Bredewolt een gevaarlijk schot afvuren en na een kwartier kreeg Erik van ’t Ende een vrije schietkans, die hij echter niet benutte. CSV gaat zich daarna nadrukkelijker met de wedstrijd bemoeien. Eerst door een kopbal van Arnie Pot, die naast gaat, en vervolgens door Elvin Matuankotta, die na een goede actie een voorzet aflevert, die Raymond Lachenal niet kan verzilveren. Hatto Heim is in de 28-ste minuut nog een keer gevaarlijk via Erik Schroten ,maar CSV-keeper Luc Jonker redt bekwaam.
Na een half uur spelen komt CSV op voorsprong. Een combinatie over meerdere schijven komt terecht bij Raymond Lachenal, wiens voorzet doeltreffend door Elvin Matuankotta wordt afgerond (1-0). CSV verhoogt daarna de druk nog meer, wat uitmondt in een drietal te nemen corners, die niets opleveren. Voor de rust komt er dan nog één kans voor CSV. Uit een corner schiet de mee naar voren gekomen Jelle Schulting echte te gehaast. Het schot wordt min of meer een ‘vuurpijl’, die enkele meters over het vijandelijke doel gaat.
CSV begint sterk aan de tweede helft. Al in de 46e minuut legt Raymond Lachenal de bal breed op Gerben Nagel, maar hij benut deze kans niet en schiet hoog over. CSV komt daarna nog ernstig in de problemen door een foutieve terugspeelbal van Roger Knoops, maar invaller Michel van Heerde mist dit presentje. Er breekt dan voor CSV een rommelige fase aan. CSV verliest de greep op het middenveld. De passing is onzuiver en er wordt onnodig veel balverlies geleden. In deze periode wordt Hatto Heim sterker. Zo laat de defensie van CSV Erik van ’t Ende bij een corner vrij, maar de spits van Hatto Heim ziet zijn kopbal in het zijnet belanden. Na een half uur bouwt CSV de voorsprong uit. Een prima opgezette aanval door het midden belandt bij Roger Knoops, die alleen op de Hattemer keeper af kan gaan. Die wordt door de CSV-speler vakkundig uitgespeeld (2-0). Hatto Heim zet dan nog een keer aan, maar wordt daarbij nauwelijks nog gevaarlijk. Of het moest, vlak voor tijd, een vrije trap zijn, die Luc Jonker echter attent uit het doel houdt. Het was, om met trainer Bauke Pot te spreken, geen hoogstaande wedstrijd. CSV speelde degelijk en gaf weinig kansen weg.

CSV ’28 speelde in de volgende opstelling:
Doel: Luc Jonker. Achterhoede: Jelle Schulting, Arnie Pot, Pascal Frederiks en Edgar Dolleman (76. Jeroen Broekroelofs). Middenveld: Roger Knoops, Yavuz Özdemir, Jeroen Soppe en Gerben Nagel. Aanval: Raymond Lachenal (84. Hasan Duman) en Elvin Matuankotta (90+1. Dexter Cicilia).

Door: Maurits Vermeulen

Bron: CSV