Hatto Heim – ASC ’62
4 november 2006

ASC ’62 uit Dalfsen had dit seizoen nog geen uitwedstrijd verloren voordat het bij Hatto Heim op bezoek ging. Aan die mooie reeks kwam in Hattem een einde. Binnen een half uur stond de 2-0 eindstand op het bord. Door puntverlies van een aantal concurrenten staat Hatto Heim nu samen met CSV’28 vier punten los van de subtop.

Het eerste half uur speelde Hatto Heim erg goed voetbal. Het middenveld en de verdediging van de bezoekers werd meerdere malen stuk gecombineerd wat tot goede kansen leidde. ASC’62 is een ploeg die vooral afhankelijk is van de snelle voorhoede en hier had de defensie van de Hatto Heim niet altijd grip op. Ondanks het overwicht redde doelman Frank Bloemert het eerste kwartier twee keer knap bij counters van de Dalfsenaren. Toch kwam Hatto Heim al snel verdiend op voorsprong door een mooi doelpunt van Maarten Teuben. Jurgen van der Weerd stuurde Willard Bredewold diep richting de achterlijn, die vervolgens met een afgemeten voorzet Teuben bereikte bij de eerste paal. Teuben kwam voor zijn tegenstander en kopte de bal prachtig in de bovenhoek.
Hatto Heim wilde de wedstrijd snel beslissen en drukte door. Nadat Marcel van Loo verzuimd had om de 2-0 aan te tekenen, was het Edwin Oosting die de marge uit een strafschop wel kon vergroten. Na een mooie dieptepass van Van der Weerd sneed Teuben voor zijn tegenstander langs. Die gaf de sterk acterende spits nog een zetje mee en zodoende ging de bal op de stip. Oosting plaatste de penalty fraai onderin de hoek en liet de keeper kansloos.
Op het moment dat Hatto Heim het strafschopgebied binnen stormde om de derde treffer aan te tekenen, floot de scheidsrechter af omdat Maarten Teuben met veel pijn op de grond lag. Teuben was hard geraakt op zijn enkel en kon niet verder voetballen. Hij werd vervangen door Arnoud Teuben.
Het uitvallen van de spits leek een breekpunt te zijn in de wedstrijd. Kort voor rust werd het spel van de thuisploeg al wat slordiger en deze lijn werd voortgezet in de tweede helft. Hatto Heim creëerde weinig meer en hield zich vooral bezig met verdedigen. ASC’ 62 werd weer in de wedstrijd geholpen en ging geloven in een wederopstanding. Dit leidde ook tot heel wat gevaarlijke doelpogingen, maar telkens was het Frank Bloemert die overtuigend zijn doel schoon wist te houden. De frustratie hierover nam toe bij de middenmotor uit Dalfsen, want de één na de andere Hatto Heimer moest het ontgelden. De resoluut fluitende scheidsrechter deelde verscheidene kaarten uit aan de bezoekers.
Hatto Heim wist het tot het einde van de wedstrijd de 2-0 stand vast te houden en kan zich nu gaan opmaken voor de topper tegen medekoploper CSV’28. Deze wedstrijd wordt volgende week gespeeld in Zwolle.
De opstelling: Frank Bloemert; Henri Bruins, Edwin Otten, Paul-Sietse van der Kolk, Edwin Oosting; Marcel van Loo (70, Robert Bril), Willard Bredewold, Bertwin Kroes; Maarten Teuben (35, Arnoud Teuben), Erik van ’t Ende (60, Erik Schroten) en Jurgen van der Weerd.

Bron: Hatto Heim

1-0  Maarten Teuben