KHC-HTC (1-1)
4 november 2006

Met één punt uit de laatste drie wedstrijden werd het voor HTC tijd om weer eens een overwinning te behalen. Dit moest gebeuren in de lastige uitwedstrijd tegen KHC, waarbij de Kampernaren vooraf één plaats onder HTC stonden met één punt minder.

HTC speelde een meer dan uitstekende 1e helft en gaf de gastheren geen moment het idee dat er ook maar iets te haklen viel. Via vlotte combinaties creerden de Zwollenaren zich een groot aantal kansen. In de 11e minuut was her Randy van de Bosch die keeper Mulder passeerde maar ook het doel uit een pass van Coen Dunnink, in de 20e minuur werd een vrije trap van Michael Wolf van ca. 20 meter uitstekend gekeerd door keeper Mulder. Dezelfde keeper Mulder had in de 28e minuut veel geluk toen hij de doorgebroken HTC spits Pieter Blom neerhaalde en een strafschop veroorzaakte, waarbij de warrig fluitende scheidsrechter van den Deure verzuimde de KHC goalie van het veld te sturen. Deze kon vervolgens een heldenrol vervullen door de matig ingeschoten strafschop van Michael Wolf te stoppen. In de 32e minuut opnieuw een zeer grote kans voor HTC, toen Pieter Blom een pass van Coen Dunnink naast schoot. In de 43e minuut eiste scheidsrechter van den Deure opnieuw een negatieve hoofdrol op. Op advies van de KHC grensrechter wijzigde hij een overduidelijke en door hem gegeven strafschop (Coen Dunnink werd in het strafschopgebied omver getrokken) in een vrije trap nadat hij de KHC grensrechter had geconsulteerd, dit tot verbazing van vriend en vijand!

In de 2e helft was het dan toch HTC dat een dik verdiende voorsprong nam. Michael Wolf verzilverde een prachtige pass van de sterk spelende Wesley van den Bosch. Hierna was het echter KHC dat steeds beter in de wedstrijd kwam en de laatste 20 minuten de druk op het HTC doel flink opvoerde. Dit resulteerde in de 81e minuut in de gelijkmaker. Hierna was de beste kans nogmaals voor KHC toen Remond Abma in de 91e minuut de lat boven HTC keeper Kist nog wist te raken.

Opnieuw puntverlies voor de ploeg van trainer Marco Onderberg, ondanks een zeer sterk optreden.

Bron: svHTC

'48  0-1  Michael Wolf