Avereest - WZC Wapenveld 2 - 1
28 oktober 2006

Avereest bleef overeind tegen WZC-Wapenveld 2-1 (1-1) De ziekenboeg vol en een geschorste speler, met een smalle basis, het glas was "half leeg", moest trainer Herman van de Belt het doen afgelopen zaterdag in Balkbrug tegen de uit Wapenveld afkomstige WZC. Edwin Kragt, 38 jaar en Ramon Katoele werden toegevoegd aan de selectie.
Slapjes begon Avereest aan de wedstrijd tegen WZC en keken na 4 minuten al gauw tegen een achterstand aan.
De middenvelder Rene Bredenhof bracht zijn ploeg op voorsprong door Jan Westerman te verrassen met een prima lobje.
Nadat Avereest tegen de achterstand aankeek begon men te vechten om het sterkere WZC toch het hoofd te kunnen bieden. Hoop kreeg Avereest door een paar fraaie kansen te creëren middels Jan Fiktorie en Jeroen Dijk. Bijna een kwartier voor de rust kegelde, met een prachtig afstandschot, Jeroen Dijk zijn ploeg op gelijke hoogte.1-1. Na rust voelde Avereest zich goed in de wedstrijd en werd het "half lege" glas een "half vol" glas. Avereest bleef aandringen en vocht als leeuwen om toch dat ene puntje vast te houden. De achterhoede stond weer als van oudst met als uitblinker Jan Westerman. Ramon Katoele verving de moegestreden Lennart Hazekamp en Marcel Baas werd vervangen door Johan Heuklels. Dat de laatste wissel goud was bleek later. Heukels, meestal goed voor een doelpunt, profiteerde van een fout in de verdediging van WZC en bracht zijn ploeg in de 81e minuut op voorsprong 2-1 Door deze overwinning nestelt Avereest in de middenmoot. Pupil van de week was de E1 speler Rick de Haan. Door het publiek werd Jeroen Dijk als man van de wedstrijd gekozen. Volgende week gaat Avereest op bezoek bij en in Bergentheim.

Jacques van der Linde.

Bron: Avereest