Nieuwleusen sterkste in amusant duel tegen Lemele
14 oktober 2006

Lemele heeft vandaag verloren in de thuiswedstrijd tegen Nieuwleusen. Vanaf het eerste fluitsignaal begint Lemele gedreven en volgens afspraak werd de tegenstander geen tijd gegunt om lekker in het favoriete positiespel te komen. Daarbij werd het fysiek niet geschuwd, zonder de gren te overschrijden. In het eerste kwartier is het Lemele dat ook een paar goede mogelijkheden krijgt via Harry warmelink. De doelman van Nieuwleusen staat echter goed te keepen en na 15 minuten neemt Nieuwleusen het initiatief over. Lemele blijft gevaarlijk in de counter en Nieuwleusen bepaald het spel. Daarbij ontstaan twee grote kansen en Lemele mag van geluk spreken dat het bij rust nog maar 1-0 staat. Nieuwleusen maakt namelijk vlak voor de rust een fraai doelpunt, na slecht verdedigen achterin bij de Lemelenaren.

In de rust zet lemele de zaken om en in de eerste 20 minuten na rust krijgt Nieuwleusen te maken met een aanvallend Lemele. Kansen komen er ook en Nieuwleusen komt niet onder de druk uit. Achtereenvolgens Kleinlugtenbelt (volley met rechts), Stoeten (Puntertje), Warmelink en Warmelink (levensgrote kopkans) krijgen de mogelijkheid om de aansluiting terug te vinden. Dit gebeurt echter niet en Nieuwleusen krijgt door wissels aan Lemele kant steeds meer ruimte. Nu blijkt ook de klasse van deze ploeg en met vlijmscherpe counters weten ze een aantal mooie kansen te creeren. Vooral de aanvallende middenvelder van Nieuwleusen blijkt uit het juiste hout te zijn gesneden en zorgt voor rust en dreiging in het spel van Nieuwleusen. Door het missen van deze kansen blijft Lemele in de race en er komt nog 1 grote kans. Steven Warmelink sluit goed bij, bij Harry warmelink, maar ook deze kans gaat verloren. Vlak voor tijd gooit Nieuwleusen de wedstrijd in het slot en wint zodoende met 0-2 van Lemele.

Lemele dat een goede wedstrijd speelde tegen een sterke tegenstander, moet in de volgende wedstrijd naar Dalfsen voor de wedstrijd tegen ASC. Ook dit is weer een derby en dus een aansprekende tegenstander.

Bron: Lemele

'36  0-1  Erwin Dijk