Verslag WZC - Den Ham 2-2
14 oktober 2006

WZC en Den Ham maakten er een spektakelstuk van op sportpark Monnikenbos. De wedstrijd verdiende geen winnaar en zo kon iedereen leven met de 2-2 eindstand.

Het begin was stroef waarbij Den Ham het meeste balbezit had, echte kansen kwamen er nog niet hoewel een listig balletje van Tim Nijzink doelman Van Dijk tot een redding dwong. Daarvoor moesten de gasten wisselen omdat Joost de Boer op een brancard het veld moest verlaten. Het maakte niet bijster veel uit want zijn vervanger Marthijn Binnenmars vulde de overgebleven plaats op. WZC kwam aanvallend moeilijk in de wedstrijd, de spitsen konden weinig uithalen tegen de verdedigers van Den Ham. In de 15e minuut ontsnapte Gerdo Kuiper aan zijn bewaker, zijn schot ging echter ruim voorlangs. Een verre bal op Ronald Burgmeijer bracht de spits alleen voor de doelman, zijn lobje over de doelman was iets te hard, de inzet caramboleerde over de doellijn weer het veld in. In de 27e minuut kreeg WZC randje zestien, een indirecte vrije trap te nemen, Arjan Eikelboom zette zich achter de bal, de bal verdween volgens velen via de handen in het doel, scheidsrechter Veld had niets gezien en keurde de treffer af. Ruim 10 minuten voor de rust nam WZC een voorsprong door Arjan Eikelboom, spits Ronald Burgmeijer werd bij het passeren van de doelman aangetikt en scheidsrechter Veld deponeerde de bal op de stip, Eikelboom stuurde doelman William Jacobs de verkeerde hoek in 1-0. Erg lang kon WZC niet profiteren, nauwelijks een minuut later prijkte er alweer een 1-1 stand op het Moza scorebord, John Brakert straft weifelen in de verdediging van WZC goed af 1-1.

Met deze stand gingen beide elftallen de catacomben in van Monnikenbos. De beginfase was opnieuw meer balbezit voor Den Ham, WZC had gelijk dat een inzet van Tim Nijzink geen doel trof nadat Van Dijk al was uitgespeeld. In de 54e minuut kwam WZC opnieuw op voorsprong, een razendsnel uitgevoerde ingooi, Gert Wim van de Esker die de bal perfect voorgaf, en met een snoekduik zette Ronald Burgmeijer WZC opnieuw op voorsprong 2-1. Den Ham gaf zich niet gewonnen, bracht 2 verse aanvallers binnen de lijnen en zette druk op het doel van WZC, enkele hachelijke situaties overleefde WZC, helemaal toen Mark Fiks een inzet van Robin Bergins koppend op de doellijn zijn doelman terzijde stond. De 2-2 viel 10 minuten voor tijd, een hoekschop voor Den Ham, Gerdo Kuiper kopte onberispelijk binnen 2-2. De strijd was nog niet gestreden want zowel WZC als Den Ham gingen voor de winst waardoor er voor beide doelen nog een paar hachelijke situaties ontstonden, het publiek leefde mee maar toen scheidsrechter Veld na de blessuretijd voor het eindsignaal floot kregen beide elftallen applaus voor de boeiende wedstrijd.

Bron: WZC Wapenveld

'38  1-0  Arjan Eikelboom