Wythmen-HTC (2-1)
14 oktober 2006

Vandaag stond voor HTC de derby tegen Wythmen op het programma. Hoewel het verschil op de ranglijst voor 7 plekken was blijkt dit in een derby niet veel zeggend. De blauwwitten begonnen enigszins gehaven aan de wedstrijd. Door blessures stonden Roy van de Wetering, Coen Dunnink en Pieter Blom langs de kant.

HTC begon sterk aan de wedstrijd en liet de thuisploeg vanaf de aftrap blijken dat men voor drie punten was gekomen. Door de uitermate zwakke verdediging van de gastheren onder druk te zetten creëerde HTC zich direct al een aantal goede mogelijkheden. HTC nam in de 10e minuut dab ook een zeer terechte voorsprong toen Gerben de Jong een prachtige pass verstuurde op Wesley van den Bosch. Deze speelde keeper Henry Teusink tussen de benen door en maakte 0-1. HTC was de dominerende ploeg, Wythmen loerde op het enkele kansje. Het eerste wapenfeit van Wythmen vond plaats in de 36e minuut, toen Sander van Gurp via een omhaal de bal op de lat schoot boven HTC keeper Kist, in de 42 minuut schoot spits Renze van de Vegt de bal naast.

Ook na de thee nam HTC het initiatief weer maar kwam Wythmen steeds beter in de wedstrijd. Opnieuw waren de beste kansen echter voor HTC. In de 55e minuut was het keeper Teusink die redding bracht op een snoeiharde vrije trap van Michael Wolf van 30 meter, in de 56e minuut was het Joris de Wilde die een 3 meter voor het doel overschoot na een voorzet van Silly Diluru. In dezelfde minuut was het echter Wythmen spits Renzo van der Vegt die wist te profiteren van desoriëntatie in de HTC defensie en de bal over keeper Kist lobde, 1-1. Wyhmen leek nu bloed te ruiken en nam steeds meer risico, maar ook HTC wilde voor de volle (en zeker verdiende) winst gaan. De balans sloeg echter door naar de kant van Wythmen. Het was Sander van Gurp die in de 72e minuut de 2-1 op het (niet aanwezige) bord bracht.

HTC wist hierna nog drie keer de paal te teisteren, en in de 92e minuut werd er door Wythmen tot twee keer toe een bal van de lijn gehaald. Het voor HTC zeer verdiende punt werd dus niet binnengehaald.

Bron: svHTC

'10  0-1  Wesley van den Bosch