S.V. Nieuwleusen wint bij Lemele
14 oktober 2006

Met een bijna fitte selectie waren de oranjehemden van Marcel van der Steege afgereisd naar Lemele. Vooraf was bekend dat dit geen makkelijke wedstrijd zou worden, want Lemele staat bekend als een fysiek sterke ploeg. En S.V. Nieuwleusen heeft het altijd moeilijk tegen een fysiek ingesteld elftal. Vanaf het begin van de wedstrijd is duidelijk dat Lemele vandaag niet wil verliezen. Lemele probeert de oranjehemden met hard spel uit hun ritme te halen. De duels worden dan ook niet gemeden door de mannen uit Lemele. Toch probeerde S.V. Nieuwleusen door gecontroleerd voetbal hun aanval op te bouwen. In het eerste kwartier resulteert dit in een paar kleine kansjes voor beide ploegen. Eerst is het Harry Warmelink die zijn inzet gekeerd ziet door Jori Koerhuis. Aan de andere kant is het Wiebe Brandsema die zijn schot aan het doel voorbij ziet gaan. S.V. Nieuwleusen heeft het betere van het spel en creëert met goed voetbal ook steeds meer kansen. In de 27e minuut is het Jeffrey Groeneveld die zijn lob net aan de verkeerde kant van de paal ziet verdwijnen, na een schitterende pass van Peter Visscher. Ondertussen blijft het oppassen voor de gevaarlijke counters van Lemele. De bal sterke Harry Warmelink is een spits die vanuit iedere hoek de bal wel voor de goal krijgt. In de 36e minuut valt toch eindelijk de bevrijdende openingstreffer voor S.V. Nieuwleusen. Na wat geklungel in het 16 meter gebied is het Erwin Dijk die via de voet van de tegenstander de bal met een mooie curve achter doelman Ten Kley schiet 0-1. Lemele probeert voor de rust nog iets terug te doen, maar is niet echt bij machte een vuist te maken.

Na de thee is het vanaf de aftrap duidelijk dat Lemele nog iets van de wedstrijd wil maken. Lemele gaat dan ook driftig op zoek naar de aansluitingstreffer. Lemele krijgt ook de mogelijkheid op de aansluitingstreffer, vanuit een corner wordt de bal maar net over het doel van Jori Koerhuis gekopt. Verder verandert er niet veel aan het spel van Lemele, telkens wordt de lange bal gehanteerd naar de sterke spits Harry Warmelink. Deze wordt echter in de 2e helft sterk aan banden gelegd door Rob Muller en Peter Visscher. Toch blijft er wel dreiging ontstaan op de goal van Jori Koerhuis maar echte mogelijkheden voor Lemele ontstaan er niet meer. Het is S.V. Nieuwleusen dat probeert door countervoetbal te profiteren van de ruimte die Lemele weggeeft. De kansen zijn dan ook voor de oranjehemden. Na een schitterende actie van de inmiddels goed ingevallen Patrick Schroten is het Jeffrey Groeneveld die de bal van dichtbij over de goal schiet. Lemele probeert ondertussen nog wel iets terug te doen, maar heeft niet de kracht om nog echt gevaarlijk te worden.
In de 89e minuut wordt het uiteindelijk nog 0-2. Via een snel uitgevoerde counter opgezet door Martin Jansen geeft hij de mogelijkheid aan Erwin Dijk om 0-2 binnen te tikken. Deze is echter niet zelf zuchtig en legt de bal af op Martin Jansen die de eindstand op 0-2 bepaald.
Na het fluitsignaal van de goedleidende scheidrechter Van de Brink gaat S.V. Nieuwleusen met 3 punten huiswaarts en behoud het de aansluiting met de kop van de 3e klasse.

Het 2e elftal deed eveneens goede zaken door met 3-0 te winnen van koploper Den Ham.

Bron: sv Nieuwleusen

'36  0-1  Erwin Dijk