Wijthmen - HTC (0-1) 2-1
14 oktober 2006

Htc was het grootste deel van de 1e helft heer en meester op sportpark "de Elshof" wat ook resulteerde in een doelpunt van de Holtenbroekse Tuinders Combinatie. Zoals wel vaker kantelde de wedstrijd bij de voorsprong in het voordeel van de achterstaande partij.

Een afgemeten voorzet van Stefan Poppe werd met een fraaie halve omhaal op de lat geschoten door Sander van Gurp. Er was, net zoals eerder in de week, weer vuurwerk op het hoofdveld te horen.
In de rust werden de puntjes door de tevreden trainer Jos Nijlant op de spreekwoordelijke i gezet.

De organisatie stond mede door de goed 'opererende' laatste man Jeroen Harink (alias de neuse) als een huis.
Het is nog steeds onduidelijk wie er verantwoordelijk gehouden kan worden voor de tegengoal die (bar)keeper Teusink moest incasseren.

In de 2e helft ging Wijthmen met nog meer passie en druk vooruit voetballen. Ondanks een bodycheck van Edwin Kwakkel wist Renzo van de Vegte in de 58e minuut een afgevallen bal met een fraaie lob over keeper Marthijn Kist te plaatsen; de terechte 1-1.

Wijthmen wilde en kreeg meer. Sander van Gurp snelde in de 74e minuuut langs twee tegenstanders en schoot de bal diagonaal in de verre hoek buiten bereik van de keeper.

En zoals eerder vermeld na de voorsprong van Wijthmen kantelde de wedstrijd andermaal. Het was billenknijpen voor de aanhang van Wijthmen. Met kunst en vliegwerk wisten Marco van Riel, Arjan Bottinga en Henri Teusink de voorsprong te behouden die tot in de laatste minuut in gevaar kwam.

Beelden van deze onvervalste zolse derby zijn te zien bij TV Zwolle op maandagavond vanaf 21.00 uur met elk uur een herhaling.

Bron: Wythmen

'10  0-1  Wesley van den Bosch