S.V. NIEUWLEUSEN EN CSV’28 DELEN DE PUNTEN
7 oktober 2006

Afgelopen zaterdag speelde het eerste elftal van S.V. Nieuwleusen hun thuiswedstrijd tegen koploper CSV’28 uit Zwolle. Door verschillende blessures en schorsingen begon S.V. Nieuwleusen de wedstrijd met de volgende formatie. Jori Koerhuis begon gewoontegetrouw in de goal en de achterste linie bestond uit Martin Jansen, Christian Roo, Rob Muller en Arjan Grooteboer. Het middenveld werd bezet door Wiebe Brandsema, Patrick Schrooten, Jeffrey Groeneveld en Albert Jan Brinksma. De tweemans voorhoede bestond uit Jeroen Elzinga en Tom Odink. Al met al een logische opstelling van de technische staf.

De wedstrijd begon op een goed niveau en het eerste kwartier liet CSV’28 zien dat het verzorgt kon voetballen. Met oud hoofdklassevoetballers als Arnie Pot, Pascal Frederiks, Roger Knoops, Jeroen Soppe en Elvin Matuankotta in de gelederen was dat niet verrassend. S.V. Nieuwleusen kreeg daarentegen enkele mooie kansen. Bij de eerste kans voor de gevaarlijke Jeffrey Groeneveld werd deze genadeloos onderuit geschopt door keeper Luc Jonker. Waar een dieprode kaart terecht geweest was, kreeg hij slechts geel en de vrije trap die S.V. Nieuwleusen hiervoor kreeg smoorde in de muur van de CSV-verdedigers. Hierna kreeg S.V. Nieuwleusen nog meer kansen, maar het schot van Albert Jan Brinksma, de lob van Jeffrey Groeneveld troffen geen doel. Daar ook Tom Odink schrok van de kans die hij kreeg (Tom gleed uit) door de fout van CSV-verdediger Jelle Schulting bleef het 0-0. CSV’28 bleef wel voetballen maar kansen leverde dit in de eerste helft niet op.

Direct na rust was het Jeffrey Groeneveld, door Tom Odink vrijgespeeld, vrij voor CSV-keeper Luc Jonker verscheen maar zijn schot ging net langs de verkeerde kant van de paal. De wedstrijd golfde in de tweede helft op en neer. Ook CSV’28 kreeg nu kansen. Mathijs Kremer kreeg de bal echter niet langs de voortreffelijke keepende Jori Koerhuis. Het spel werd ook steeds grimmiger en scheidsrechter A. van Bruggen moest alle zeilen bijzetten om de wedstrijd tot een goed einde te brengen. Bij CSV’28 probeerde Roger Knoops met een wervelende individuele actie en Elvin Matuankotta Jori nog te verschalken, maar Jori gaf geen duimbreed toe. Zo eindigde de wedstrijd zoals hij begon. Voor S.V. Nieuwleusen had er meer ingezeten als men de kansen had benut, maar daarentegen waren de laatste kansen voor CSV’28 zodat de supporters toch redelijk tevreden naar huis konden gaan, mede door het vertoonde spel van S.V. Nieuwleusen.

Volgende week gaat S.V. Nieuwleusen naar Lemele toe om daar proberen om 3 punten mee te nemen. Het tweede elftal verloor met 5-2 in Zwolle tegen CSV’28 3. Voor het tweede scoorden Dennis Wildvank en Twan de Roo. Aanstaande zaterdag spelen zij om 14.30 uur thuis tegen Den Ham 2. Het A1 team van S.V. Nieuwleusen verloor met 3-4 tegen koploper DAVO uit Deventer. Bij S.V. Nieuwleusen troffen Martijn de Niet (2x) en Rick Jansen doel.

Bron: sv Nieuwleusen