HTC-ASC (2-2)
7 oktober 2006

Na de uitstekende overwinning, vorige week op Bergentheim, moesten de Zwollenaren vandaag thuis tegen ASC uit Dalfsen vormbehoud tonen.

HTC ging goed van start en wist in de 4e minuut de score al te openen. Een schot van Michael Wolf kon niet worden gecontroleerd door keeper Berry Roeberts, waarna Mark de Boer in de rebound de 1-0 op het bord bracht. HTC was en bleef de ploeg waar de meeste dreiging van uitging en creerden de meeste kansen. Het duurde tot de 34e minuut toen de eerste kans van de wedstrijd van de Dalfsenaren ook gelijk een doelpunt opleverde. Een voorzet van Michel van Spijker bracht Jan Willem van Veen in stelling, 1-1. HTC bleef de betere ploeg en nam in de 40e minuut op dat moment zeer terecht een voorsprong toen een uitstekende aanval van HTC de bal bij Mark de Boer bracht. Zijn pass op de jarige Randy van den Bosch werd door de laatste keurig in het doel achter keeper Roeberts geschoten. Wie deze wedstrijd heeft gezien moet wel bijna gedacht hebben naar twee verschillende wedstrijden gekeken te hebben.

In de tweede helft kwamen de ASC-ers een stuk agressiever voor de dag, iets wat door de Zwollenaren niet werd beantwoord met hetzelfde. Volkomen onnodig kwam men in de problemen door de spelopvatting van de gasten in de tweede helft. De gasten wisten zich veel meer kansen te creeeren als in de 1e helft en HTC verloor de grip op de wedstrijd volkomen. Na het geblesseerd uitvallen van spits Coen Dunnink werd het voor HTC nog moeilijke om druk op de verdediging van de tegenpartij te zetten. Hoewel er wel enkele mogelijkheden waren om de score uit te bouwen, via onder andere Mark de Boer en een vrije trap van Silly Diluru op de paal, was het ASC dat in de 76e minuut de inmiddels verdiende gelijkmaker liet aanteken door Onno Tameling. De schade kon gelukkig nog worden beperkt tot het verlies van twee punten.

Bron: svHTC

'4  1-0  Mark de Boer