Nieuwleusen - Avereest.
16 september 2006

De derby in de 3e Klasse C tussen Nieuwleusen en Avereest eindigde in een 0 - 1 overwinning voor de gasten uit Balkbrug.

Na een aftastend begin nam de thuisclub het heft in handen. Nieuwleusen drong behoorlijk aan en dat resulteerde in enkele kansen. In de 12e minuut was Nieuwleusen dicht bij de openingstreffer. Halverwege de eerste helft kroop Avereest wat meer uit zijn schulp wat een aantal kansen opleverde. Nieuwleusen bleef echter gevaarlijker en keeper Jan Westerman van Avereest moest in de 40e minuut ingrijpen om erger te voorkomen.

In de tweede helft zagen we hetzelfde spelbeeld. Een aanvallend Nieuwleusen, die het Avereest zeer moeilijk maakte. Enkele keren kwam Avereest eruit en bij één van die aanvallen werd aanvaller Erik Mostert in de 60e min. in het strafschopgebied lichtelijk getoucheerd, waarna de scheidsrechter de bal op de stip legde. Een zware straf. De gegeven strafschop werd echter gemist door Jan Fictorie. De strijd werd wat grimmiger, maar het bleef binnen de perken. Wel vielen er twee gele kaarten bij Avereest en ook de conditie speelde menig speler parten. De druk van Nieuwleusen bleef aanhouden, maar het doelpunt bleef uit en zoals het zo vaak gaat, valt dan het doelpunt aan de andere kant. Een uitval van Avereest bracht de bal bij Erik Mostert, die vervolgens Jeroen Dijk in stelling bracht en na goed doorzetten keeper Koerhuis vanuit een moeilijke hoek wist te passeren. Nieuwleusen trok massaal ten aanval, maar de welverdiende gelijkmaker bleef uit. Erwin Dijk van Nieuwleusen ontving nog een rode kaart in deze toch wel sportieve wedstrijd en na 5 min. blessuretijd ging Avereest met de winst terug naar Balkbrug.

Jacqeus v/d Linde

Bron: Avereest