DEN HAM PAKT EERSTE WINST
16 september 2006

DEN HAM – Het eerste elftal van de v.v. Den Ham heeft haar eerste overwinning te pakken . Zaterdag werd in Dalfsen tegen ASC een belangrijke 2 – 3 overwinning geboekt. Den Ham zette daarmee de stijgende lijn in haar spel voort waartoe vorige week de eerste verbeterpunten in het Hammer spel al zichtbaar werden.

In Dalfsen begon Den Ham fel aan de wedstrijd wat al vrij snel resulteerde in een schot van Gert Nijmeijer en een schot van Michel Smit. Daarmee was de toon gezet maar ASC deed via een kopbal van Jan Willen van Veen iets terug maar doelman William Jacobs redde bekwaam.
Toen even later de snelle Arnold Poortman alleen via een overtreding kon worden gestopt zette Joost de Boer zich achter de vrije trap een schoot heel zuiver in de bovenhoek waarmee het 0 – 1. werd. In die fase van de wedstrijd had Den Ham het betere spel en het had zomaar 0 –2 kunnen worden maar Gert Nijmeijer schoot steenhard op de lat. ASC verzette zich kranig en via Frans van Pijkeren werd het gevaarlijk voor Den Ham maar opnieuw stopte William Jacobs de bal. Na de rust ging Den Ham op dezelfde voet verder en was duidelijk op jacht naar een snelle 2e treffer. Jeroen de Groot gaf een goede pass op Gerdo Kuiper en zijn voorzet werd maar net door Tim Nijzink gemist, maar de aanvalsopzet was goed. Het werd wel 0 – 2 door Gerdo Kuiper die een voorzet van Tim Nijzink in het net kopte. Meteen daarop kreeg ASC een goede mogelijkheid maar wist niet tot scoren te komen. John Brakert, schoot na een overtreding op Gerdo Kuiper, de vrije trap via de binnenkant paal binnen tot 0 –3. Dat betekende normaal gesproken de overwinning ware het niet dat Den Ham gas terug nam. Inmiddels waren Erik Bosch en Niels Bouwhuis in de ploeg gekomen voor John Brakert en Arnold Poortman. Mocht Den Ham haar kansen, die zo nog kregen echter, benut hebben dat was het helemaal een gelopen race maar dit keer kopte Gerdo Kuiper uit een voorzet van Gert Nijmijer net over. Robin Bergins kwam in de ploeg voor Tim Nijzink en hij kreeg meteen al een goede kopkans. ASC liet Den Ham in de slotfase even fijntjes weten hoe je kansen moet benutten want bij 2 aanvallen scoorde eerste Sjoerd de Haan en even later Frans van Pijkeren waardoor Den Ham met 2 – 3 op het bord nog even spaans benauwd kreeg. Echter het eindsignaal van scheidsrechter van de Brink hielp de droom van ASC om zeep waardoor Den Ham een verdiende overwinning behaalde.
Het 2e elftal verloor met 4 – 1 van VSCO.
Zaterdag speelt Den Ham thuis tegen koploper CSV ’28

Bron: Den Ham