's-HEERENBROEK VERSLAAT ZALK IN EIGEN HUIS MET 1-2 (door: Heerenbroek 's)
20 november 2010

’s-Heerenbroek heeft de altijd lastige uitwedstrijd tegen Zalk met 1-2 gewonnen. Het was een moeizame maar wel terechte overwinning. ’s-Heerenbroek was in de 1e helft de betere ploeg maar kansen wist het zich nauwelijks te creeren. Zalk maakte veel overtredingen en mocht de handen dicht knijpen dat het niet na 4 minuten al met 10 man kwam te staan. Scheidsrechter Kluinhaar toonde zich coulant door een harde charge op Wessel van Dijk niet met rood maar met geel te bestraffen. Zalk wist aanvallend niets te brengen voor rust. In de 34e minuut was het toch raak. Een keihard schot van Koos Westert uit een afgeslagen corner wist de doelman van Zalk in eerste instantie fraai te pareren maar op de rebound van Henri Kroeze had hij geen antwoord meer, 0-1. In plaats van echter door te drukken liet ’s-Heerenbroek Zalk wat meer in de wedstrijd komen. De lange ballen van Zalk leverden echter ook geen gevaar op. In de 64e minuut trof een zondagsschot van Jetro Buter wel doel en stond het zo maar weer 1-1. Lourens Visscher verkeek zich op de uithaal van zeker 35 meter. Daarna dreigde ’s-Heerenbroek ten onder te gaan in het fysieke duel, het laatste kwartier herpakte het zich echter en nadat een doelpunt onterecht werd afgekeurd doordat de scheidsrechter in de komedie van de Zalk doelman trapte viel in blesuretijd toch de bevrijdende treffer. Een voorzet van Henri Kroeze werd op zeer fraaie wijze inekopt door William Dekker. Een moeizame overwinning in een voetballend matige ijsselderby. Positief was ook dat de verdediging waarin Wilhelm Kroeze en Harro Bultena uitstekend speelden, niets weggaf, Zalk heeft geen kans gehad. Op het middenveld blonken Koos Westert en uiteraard man of the match Henri Kroeze uit. Vorig jaar nog met een dubieuze rode kaart van het veld gezonden, nu bekroonde hij een uitstekende wedstrijd met een doelpunt en een assist. Vervelend was vanmiddag dat vlak voor de wedstrijd Rob Henniphof moest afhaken met een knieblessure, positief was dat na een maand Gilliam Bien weer terugkeerde van een blessure en als invaller liet zien weer terug te zijn.

Volgende week is er de inhaalwedstrijd tegen Storica, thuis om 14.30 uur.

Bron: 's Heerenbroek

0-1  Henry Kroeze