Wilsum veel sterker dan Wythmen (door: Wilsum)
20 november 2010

Wilsum heeft zaterdag op eigen veld goede zaken gedaan door met 6-3 te winnen van Wythmen. De ploeg van trainer Ester startte goed en leverde een sterke eerste helft met een 3-0 ruststand tot gevolg. Spits William Kaminyoge was verantwoordelijk voor de eerste twee goals, dankzij goede voorzetten vanaf rechts van Alwin van de Wetering en vanaf links van Henry van de Wetering. Wiljan van Zuthem tekende voor zijn 9e met een bekeken schuiver. In deze fase had Wilsum meer goals kunnen maken, maar of het vizier stond niet op scherp, of het geluk was er niet. Zo kwamen beide samen bij een poging van aanvoerder Jan van Spijker. Met een prachtige stift van een meter of twintig verschalkte hij de keeper, de lat stond echter in de weg. In de rebound had Kaminyoge zijn 3e moeten maken, maar hij schoot hoog over. In de tweede helft nam Wilsum wat gas terug, maar liep het toch uit naar 6-0. Henry van de Wetering rondde af knap af na een individuele actie, Wiljan van Zuthem had nog een omhaal in huis (zijn 10e van het seizoen) en Alwin van de Wetering maakte het halve dozijn vol. Wythmen wist dat het kansloos was, maar door onoplettendheid en zwak ingrijpen wist het nog 3x keer te scoren. Ondanks dit 'smetje' kan Wilsum terugkijken op een prima wedstrijd. Volgende week speelt Wilsum thuis een oefenwedstrijd.

Bron: Wilsum

1-0  William Kaminyoge