Wilsum - HTC 16 Oktober 2-3 (door: HTC)
16 oktober 2010

HTC trad op zaterdag 16 Oktober aan tegen Wilsum. Wilsum, bekend als een van de smaakmakers van het vorige seizoen, is voor haar doen matig gestart met drie overwinningen en drie verliespartijen. Vorig jaar ging HTC ten onder in en tegen Wilsum met veel commotie en ook daarom had HTC vandaag iets recht te zetten. HTC startte fel en dwong de tegenstander tot het maken van fouten. Binnen 3 minuten stond het 0-1, een slechte uittrap van de keeper belande op het hoofd van Baltes, die de bal tot bij Coen Dunnink verwerkte. Coen schoot de bal onhoudbaar in de touwen en de vroege voorsprong was een feit. Nog geen 10 minuten later verdubbelde HTC de score. Wederom slecht uitverdedigen van Wilsum zorgde ervoor dat Dunnink de bal voor kon zetten. Bij de 2e paal stond Eugene Webb geheel vrij en tekende eenvoudig voor de 0-2. De wedstrijd was nog niet gedaan, maar twee minuten later kon de wedstrijd in het slot gegooid worden. Een uitstekend schot van Webb werd gekeerd door de keeper van Wilsum, en ook in de rebound kon Zuidema niet scoren. HTC zakte hierna wat in en werd slordiger in balbezit. Hierdoor kwam Wilsum er ook wat meer uit en zocht de aanval. Enkele kansjes leidden echter nog niet tot de aansluitingstreffer. Toch sloeg Wilsum toe, uit de kluts werd de bal binnengewerkt door spits van Zuthem, 1-2. Na de rust ging Wilsum op zoek naar de gelijkmaker. HTC bleef vechten voor wat het waard was en pareerde de aanvallen van de Wilsummers. Uit een corner kon Wilsum na een kwartier in de tweede helft toch op gelijke hoogte komen. De bal werd teruggekopt en binnengewerkt door dekkingsfouten in de verdediging van HTC, 2-2. HTC liet zich hierna van een goede kant zien, door de mentale weerbaarheid te tonen. De "koppies" gingen niet hangen en er werd gezocht naar de winnende treffer. In de 67e minuut was er een aanval over rechts. De voorzet werd verkeerd ingeschat door de verdediger van Wilsum en Sander Zuidema profiteerde hier optimaal van. Hij tikte met de buitenkant van de schoen de bal langs de keeper, 2-3. Wilsum ging weer op jacht naar de gelijkmaker, en behoudens enkele gevaarlijke situaties voor het doel van Wtenweerde werd er niet meer gescoord, ook door goed verdedigend werk van de HTC-ers. Een kreet van vreugde ontstond na het laatste fluitsignaal, want er was geknokt tot de laatste minuten om de punten mee naar Zwolle te nemen, dat is gelukt. Volgende speelt HTC in de beker tegen Apeldoornse Boys en die week erna wacht VV Kampen op het kunstgrasveld van HTC.

Bron: HTC

0-1  Coen Dunnink