KHC ruim langs matig Noord Veluwe Boys
1 mei 2010

Onder aanvoering van een ruime supportersschare heeft KHC zaterdagmiddag gemakkelijk gewonnen van Noord Veluwe Boys uit Hattemerbroek. KHC was vanaf het begin de betere ploeg en kreeg volop mogelijkheden. In de 11e minuut de 0-1, Rabbi Ezzat mocht aanleggen voor een vrijeschop en speelde de bal breed op Tom Diender die de bal strak inschoot. Een minuut later had Justin Drost KHC op 0-2 kunnen brengen, maar de bal ging rakelings naast. Even later had hij meer geluk toen hij de bal wilde voorgeven. De voorzet dwarrelde zo het doel in 0-2. Nog voor rust kwam de 0-3, wederom was het de uitblinkende Tom Diender die de bal vanuit de draai inschoot. Dit was tevens de ruststand. Na de thee nam KHC wat gas terug, maar het kon nog makkelijk de score uitbouwen naar 0-4 Damon Nouri,0-5 Remond Abma,0-6 Justin Drost. KHC had een makkelijke middag omdat Noord Veluwe Boys er maar weinig tegenover kon stellen. Scheidsrechter Kluinhaar uit Zwolle floot in de geest van de wedstrijd en had ook een makkelijke middag, in deze overigens sportieve wedstrijd. Door deze overwinning, en het verlies van Wilsum is KHC nog 1 punt verwijderd van het kampioenschap. Zaterdag de laatste wedstrijd thuis tegen ZAC uit Zwolle. Het beloofd een happening te worden op sportpark De Venen. Komt allen om het elftal te steunen, aanvang 14.30 uur.

Wanneer KHC zaterdag kampioen wordt, zal er aansluitend een kampioens instuif zijn in de kantine op Sportpark De Venen, met muzikale medewerking van Bertus Krabbe. Een ieder die KHC een warm hart toedraagt is bij deze uitgenodigd.

Man van de wedstrijd.

Tom Diender