KHC verspeeld winst in verlenging
3 april 2010

Als voetballiefhebber zag ik afgelopen week een scheidsrechter de wedstrijd Arsenal-Barcelona verknallen, door in de slotfase van de wedstrijd Arsenal een onterechte strafschop en een rode kaart te bezorgen. Barcelona die veel beter speelde dan Arsenal werd een zege ontnomen. Zaterdagmiddag werd de wedstrijd KHC-HTC( uit Zwolle) een topper in de 4e klasse D geleid door wederom een Zwolse scheidsrechter!!!!. KHC voetbalde goed in de 1e helft en was gedurende deze periode de bovenliggende partij. Het kwam op een verdiende 1-0 voorsprong via een doelpunt van Sahin Baqci, die een prima wedstrijd speelde. Na de thee werd HTC wat sterker en kreeg het enkele kansen, maar doelman Alex Witkamp stond zijn mannetje. De wedstrijd die een sportief verloop had werd hierna ontsierd door de met gele kaarten wapperende Zwolse leidsman. Tot overmaat van ramp ook nog een rode kaart voor Damon Nouri, die meende voor eigen rechter te kunnen spelen, en zijn ploeg hiermee geen dienst bewees. Terwijl iedereen verwachte dat de wedstrijd gelopen was kregen we de blessuretijd, en daar was zeker reden toe want het spel had een aantal keren stil gelegen in de slotfase. Maar terwijl iedereen op het eindsignaal zat te wachten, gooide de zwolse leidsman een heuse verlenging in de strijd. In de 55e minuut van de 2e helft ja u leest het goed, was het HTC dat alsnog op gelijke hoogte kwam. Dit tot grote frustratie van alles wat KHC was.

Man van de wedstrijd.

Sahin Baqci