's-Heerenbroek maakt geen fout EDON : 3-1
20 maart 2010

Hoewel het lang wachten was op het eerste doelpunt won ’s-Heerenbroek eenvoudig van EDON. ’s-Heerenbroek had van begin af aan een groot overwicht en EDON wist slechts spaarzaam onder de druk uit te komen. Trainer Gerrit Bien had wat tactische omzettingen gedaan en de fysiek sterke voorstopper Rik Kroeze in de spits geposteerd. William Meuleman speelde voor de driemans verdediging. Dit pakte goed uit want in de 37e en 44e minuut stond Rik Kroeze als een echte spits op de juiste plaats om de aanvallen af te ronden. De wedstrijd leek hiermee in de zak maar in de 45e minuut wist EDON de marge weer op een te brengen door een vrije trap van grote afstand langs doelman Jacco Schaapman te plaatsen. Na de rust hetzelfde spelbeeld, druk van ’s-Heerenbroek maar slordig in het afmaken van de vele kansen. William Dekker was meerdere malen zijn man te snel af maar de grensrechter van EDON was op zijn beurt hem weer te snel af. Scheidsrechter Ekkel uit Vroomshoop had echter net als de spelers steeds meer moeite met het zeer zware veld en kon zodoende de grensrechter moeilijk corrigeren. In de 57e minuut was het toch William Dekker die de 3-1 op het scorebord bracht. Daarna nog mogelijkheden genoeg om de score uit te breiden maar de scherpte ontbrak. Man van de match was natuurlijk Rik Kroeze die behalve zijn twee doelpunten een sterk aanspeelpunt in de spits was..

Bron: 's Heerenbroek

'37  1-0  Rick Kroeze