Lemele verliest vooral van zichzelf
16 september 2006

In eigen huis heeft Lemele verloren met 3-4 van Wijthmen. De gasten creerden in de gehele wedstrijd eigenlijk geen enkele uitgespeelde kans, maar sloeg door persoonlijke fouten van Lemele keihard toe en nam de punten mee naar huis.

In de eerste helft komt Wijthmen op 0-1 binnen 3 minuten. De uitstekende scheidsrechter nam het terechte vlagsignaal van de grensrechter niet over. De man maakte in de hele wedstrijd 2 schoonheidsfoutjes, maar floot verder een goed duel. Na de 0-1 besluit Lemele om de duels scherp aan te gaan. Op een goede agressieve manier wordt wijthmen teruggedrongen. De eerste levensgrote kans wordt nog gemist door Gerwin krijt die net naast kopt, maar de tweede kans voor Arjen Stoeten is wel raak. Met een prachtige stift zorgt hij voor de gelijkmaker. Niet veel later maakt Harry Warmelink de 2-1 en in die fase vergeet Lemele de wedstrijd te beslissen.

Kort na de rust gaat Lemele verder waar het gebleven is. De kansen blijven komen en de 3-1 is van een ongekende schoonheid. Een tegendraadse stiftbal van Gerwin Krijt verdwijnt in de kruising. Ook dit doelpunt had afgekeurd kunnen worden, want eigenlijk maakte de aanvaller een kleine overtreding. Vervolgens geeft Lemele binnen 5 minuten de wedstrijd weg. 2 grote fouten in de achterhoede geven Wijthmen ineens een 3-3 tussenstand en dat terwijl deze sympathieke ploeg op basis van het vertoonde spel nergens recht op heeft. Door deze mokerslagen lijkt Lemele uit het veld geslagen. Kort na de 3-3 2 geweldige kansen voor Lemele, maar het is Whytmen wat scoort uit een vrije trap die word verlengd door een van de aanvallers. 3-4 en einde wedstrijd zo lijkt het. Lemele creeert echter weer 2 a drie riante scoringskansen, maar zal uiteindelijk niet meer terugkomen in de wedstrijd.

Het spel en de instelling bieden houvast voor de toekomst, maar Lemele heeft zichzelf ernstig te kort gedaan door deze wedstrijd niet winnend af te sluiten. Volgende week wacht de zware uitwedstrijd tegen KHC uit Kampen. Aanvang van deze wedstrijd is 14.30 uur.

Bron: Lemele

0-1  Stefan Poppe