Wilsum trekt in Wythmen aan langste end (door: Wilsum)
27 februari 2010

vv Wilsum heeft zaterdag belangrijke punten gepakt in en bij Wythmen. In een spannende wedstrijd wist Wilsum met 3-4 te winnen.

Wilsum ging voortvarend van start. Met goed voetbal werden direct kansen gecreeërd. Dankzij stoorwerk van William Kaminyoge werd Wiljan van Zuthem in stelling gebracht maar hij schoot over. Een prima actie over de linkerflank van Henry van de Wetering leverde een mogelijkheid op voor Stefan Kuiper, maar zijn schot werd geblokkeerd, in de rebound was Harmen Siedsma attent. Hij schoot de bal 'in het dak' van de goal. Wythmen zette daar een aantal gevaarlijke momenten tegenover. Met 'lange halen' werd geprobeerd de spitsen te bereiken. Bij een vrije trap vanaf de zijkant was het een van de Wilsum-verdedigers die de bal uiteindelijk ongelukkig in eigen doel werkte.

Ook in de tweede helft was het geluk aan Wythmenerzijde. Een houdbaar schot vanaf rand zestien leek in de handen van keeper Gerhard Bolt te eindigen, maar 'een polletje' dacht daar anders over en de bal rolde tergend langzaam over de doellijn. Wiljan van Zuthem liet zien over scorend vermogen te bezitten, hij kopte een voorzet van Stefan Kuiper prima binnen.

Ook nu kwam Wythmen wederom op voorsprong nadat spits Renzo van de Vegte zich goed vrijspeelde. Wiljan van Zuthem trok de stand weer gelijk toen hij oog in oog stond met de keeper. Wilsum knokte door en wist uiteindelijk de drie punten veilig te stellen. Harry de Velde (oud eerste elftalspeler), die door trainer Bart Ester vandaag aan de selectie werd toegevoegd, toonde zijn waarde toen hij met een prima voorzet Stefan Kuiper bediende. Zijn kopbal belandde tegen de netten. De opluchting was groot bij de Wilsummers en de meegekomen supporters.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Swift'64 op het programma.

Bron: Wilsum

1-0  Renzo van de Vegte