Gelijkspel Wilsum in Windesheim (door: Wilsum)
28 november 2009

Wilsum moest deze zaterdag aantreden in Windesheim om de tweede helft te spelen tegen VSW. Eerder werd deze wedstrijd gestaakt bij een 0-1 stand, doelpuntenmaker was destijds Wiljan van Zuthem. De goal kwam tot stand na een misverstand toen VSW de bal terug wilde geven.

Wilsum besloot bij aanvang van de wedstrijd de bal terug te geven, waarna een van de spitsen vrije doorgang had naar de goal. In het vervolg speelde Wilsum niet goed. Het vergat te voetballen. Kleine kansen waren er wel voor Wiljan van Zuthem en een schot van Machiel Kanis. Vlak voor het einde van de wedstrijd kreeg Wilsum het deksel hard op de neus. Bij een hoekschop mocht een verdediger van VSW vrij inkoppen.

De oranjehemden gingen vervolgens op zoek naar de gelijkmaker. Het had een strafschop verdiend na een overtreding op William Kaminyoge, maar de leidsman weigerde de bal op de stip te leggen. Diep in blessuretijd kwam de gelijkmaker alsnog op het scorebord. Een hoge bal werd doorgekopt door Harmen Siedsma, aanvoerder Jan van Spijker schoot van dichtbij de 2-2 tegen het net.

Ondanks de nare nasmaak die Wilsum hieraan over houdt, kan de club zich nu weer richten op volgende week. Wilsum speelt een belangrijke rol om de bovenste plaatsen en kan dankzij een goed resultaat op NVB aankomende zaterdag die nare smaak wegspoelen.

Bron: Wilsum

0-1  Wiljan van Zuthem