Wilsum wint bij Wapenveld
17 oktober 2009

In en tegen Wapenveld speelde Wilsum niet haar beste wedstrijd, maar deed het wel wat het moest doen: winnen.

De eerste helft was rommelig, dat kwam onder meer omdat het tempo te laag was. Te veel ging men mee in het spel van de thuisploeg. Wapenveld kreeg daarbij wel de grootste kansen. Een aantal voorzetten vanaf de zijkant waren gevaarlijk en eenmaal kwam een aanvaller oog in oog met keeper Bolt, maar laatstgenoemde kwam als winnaar uit de strijd.

Voor rust wist Wilsum toch op voorsprong te komen. Een hoekschop van Gert Jan Sollie werd bij de tweede paal ingekopt door Wiljan van Zuthem. In de tweede helft ging het spel maar één kant op: het doel van Wapenveld. Helemaal nadat een speler van Wapenveld de rode kaart kreeg toen hij Machiel Kanis 'van achteren' neerhaalde. Gert Jan Sollie maakte er 0-2 van nadat hij zelf druk zette op de keeper toen deze buiten zijn zestien probeerde uit te verdedigen. Harmen Siedsma bepaalde de eindstand op 0-3. Wapenveld had nog mogelijkheden om te scoren, eenmaal werd een goal afgekeurd vanwege buitenspel en een andere inzet belandde op de buitenkant paal. Ook Wilsum kreeg nog een aantal mogelijkheden om de score verder uit te bouwen.

Donderdag speelt Wilsum thuis een oefenwedstrijd tegen SEH (20.00 uur). Zaterdag staat een beker/inhaal wedstrijd op het programma, Wilsum is daarom vrij. Een week later krijgt het KHC op bezoek, gezien de ranglijst een wedstrijd om naar uit te kijken.

Bron: Wilsum

0-1  Wiljan van Zuthem