s.v. HTC krijgt loon naar werken
17 oktober 2009

Zaterdag 17 september mocht s.v. HTC aantreden tegen stadsgenoot ZAC. De ploeg uit Zwolle Zuid kon vandaag aanhaken bij de bovenste clubs. Maar S.v. HTC kwam in de 9e minuut op een vroege voorsprong, na een goed genomen vrije trap belande de bal in de linker onderhoek van de goal. Na dit doelpunt ging ZAC op zoek naar een doelpunt. Eerst was het Rick Schotman die de bal snoeihard op de lat schoot. Maar na de 18e minuut deed Rick Schotman een tweede poging, deze was raak na een schot in de korte hoek. Over het algemeen ging het de eerste helft gelijk op. Beide teams kregen hun kansjes. Maar de tweede helft was het s.v. HTC dat domineerde. Rowdy van Raalten en Iljas Baltes kregen een aantal kansen maar ze wisten deze niet te verzilveren. Toch bleef s.v. HTC zoeken naar de winnende treffer en uiteindelijk in de 83e minuut kreeg s.v. HTC loon na werken. Coen Dunnink schoot de bal rond de penalty stip langs de keeper van ZAC. Na het doelpunt kreeg Coen Dunnink niet de mogelijkheid om zijn doelpunt te vieren na een Wouda’tje. Gelukkig kwamen zijn teamgenoten vlot ter plaatse zodat ze eerste hulp konden bieden. Gezien de tweede helft heeft s.v. HTC verdient gewonnen. Volgende week is er een inhaal/beker weekend. Dan staat er een oefenwedstrijd op het programma. Zaterdag 31 oktober wordt de competitie weer hervat tegen Swift ’64. Hopelijk kunnen we deze goede lijn vasthouden.

Bron: HTC

0-1  Rowdy van Raalten