Korfbal op De Rohorst
25 april 2009

De neutrale toeschouwer moet zich haast bij een wedstrijd hebben gewaand tussen Ons Eiberbest en AKC. Een eindstand van 5-4 op het scorebord bij de wedstrijd Den Ham-SCD’83. Daar leek het in de eerste helft absoluut niet op. De Hammer voorhoede ging uitstekend om met de kansen zodat Den Ham, enigszins geflatteerd, met een 3-0 voorsprong aan de thee ging, door doelpunten van Robin Bergins 2x, en Gerben Mooibroek. Beter is het misschien om in het vervolg koffie te nemen, daar blijf je wakkerder van. Binnen 5 minuten wist SCD’83 terug te komen op een 3-2 stand. Door doelpunten van Kroeze en Berisa. De Hammer ploeg stond erbij en keek er naar. Daarna hervond Den Ham zich echter en wist via Robin Bergins op een rustgevende 4-2 voorsprong te komen. De ploeg, en het publiek, fleurde weer op. Den Ham kreeg legio kansen. In de 78e minuut stond zelfs 2 keer achter elkaar op inzetten van Tim Nijzink en Gerdo Kuiper, de doelpaal een Hammer doelpunt in de weg.
Daarna was het echter weer SCD’83 dat de 4-3 binnentikte, na wijfelend optreden in de Hammer defensie. Dit seizoen werd er een record gehaald m.b.t. het houden van de “nul” in thuiswedstrijden, daarvan was echter zaterdagmiddag weinig meer te zien. Met samengeknepen billen werd er verder gespeeld en prompt was het opnieuw Berisa die de 4-4 scoorde in de 87e minuut.
Met de moed der wanhoop ging Den Ham in de aanval. Een vrije trap vanaf de punt van de 16 meterlijn werd door Timmie Dam in de 90e minuut voorgebracht. Doelman Hiddink van SCD’83 ging onder de bal door. Gerdo Kuiper hing al in de lucht. De bal kwam op de kruising en stuiterde tegen Gerdo Kuiper aan die met bal en al in het net vloog. Over geluk niks te klagen !
Den Ham wist de overwinning binnen te slepen, maar wat was het slecht voor de bloeddruk van de Hammer supporters !
Door de overige uitslagen, winst van ASC’62 tegen HTC en het gelijkspel van CSV’28 tegen KHC, zal de beslissing op de laatste wedstrijddag vallen.
Daarbij is er slechts één wedstrijd waarbij er voor beide ploegen nog iets op het spel staat en dat is de wedstrijd Vios Vaassen-ASC’62. Daarbij moeten beide ploegen winnen om óf kampioen te worden óf om al dan niet rechtstreeks te degraderen.
Den Ham moet volgende week naar KHC Kampen dat al is gedegradeerd. Gelet op het feit dat de Kamper ploeg vanmiddag mede titelkandidaat CSV’28 op een gelijkspel wist te houden zal er van onderschatting bij de Hammer ploeg geen sprake zijn.
Het kan nog alle kanten op in deze knotsgekke derde klasse.

Bron: Den Ham

1-0  Robin Bergins