WZC nagenoeg veilig na winst tegen Vios
18 april 2009

WZC is nagenoeg veilig na de winst in en tegen Vios Vassen. Al na 5 minuten had de wedstrijd beslist kunnen zijn als de voorwaartsen scherp waren geweest in de afronding, het was klungelen wat de thuisclub deed in de beginfase. De eesret mogelijkheid voor Vios was na 10 minuten spelen, een toch wel grote kans werd om zeep geholpen door Marcel van Beek. WZC rook zijn kans en kon lustig combineren het doel van Vios zoeken, een voorzet van Peter Kersing werd met de borst meegenomen door Ruben Hartkamp, het vizier in de afronding stond te hoog. Het verdiende doelpunt kwam wel, vanaf links werd de bal voortgebracht door Albert Henk Tessemaker, Arnoud van Guilik stond op de goede plaats en tekende voor 0-1. Na een half uur spelen kreeg Vios 2 mogelijkheden binnen een minuut, eerst een vrije trap van Daniel Saija die knap uit de hoek werd getikjt door doeman Wibo van Dijk, de aansluitende hoekschop kon vrij ingekopt worden door Olin van Hoogmoed, gelukkig voor WZC zeilde de bal over. Na de pauze kwam de thuisclub meer in beeld, vooral in de 54e minuut kwam WZC goed weg toen de bal tot 3 keer toe werd ingezet binnen de zestienmeter, maar steeds zat er een been, voet of doelman van Dijk in de weg. Naarmate de tijd vorderde kreeg WZC meer ruimte, daar hadden de blauw witten meer mee mioeten doen, opgelegde kansen waren niet besteed aan Ronald Burgmeijer en invaller Thomas Groffen. Vios bleef geloven in de gelijkmaker maar dat zat er vandaag niet in. Daardoor moet de thuisclub nog vol aan de bak voor lijfsbehoud.

Bron: WZC Wapenveld

0-1  Arnoud van Guilik