Opnieuw verlies VIOS in thuiswedstrijd tegen WZC
18 april 2009

Voor VIOS was deze wedstrijd belangrijk om weg te komen van de onderste plaatsen. WZC had 3 punten meer vergaard en zou bij winst nog meedoen voor de 3e periode. Dat vormde vooraf een belangrijk verschil. WZC haalde de laatste wedstrijden wel punten en VIOS niet.
Bij de start van de wedstrijd was dit goed te merken. VIOS begon onzeker en ontbeerde vertrouwen. De eerste helft was voor WZC. In de 3e minuut werd net naast het VIOS -doel geschoten en in de 5e minuut werd na slecht wegwerken in de verdediging een schietkans geboden die Wilco Liefers goed kon stoppen.
Het eerste VIOS –wapenfeit volgde in de 8e minuut. Een goede voorzet van Tim Brummel bereikte Marcel van Beek die hoog overschoot.
In de volgende periode was WZC met veel hoge voorzetten de gevaarlijkste ploeg. Dit leidde in de 17e minuut de 0-1 in. Een corner werd slecht weggewerkt en de bal kon binnen de “16” worden binnengetikt. Na een half uur kon de 2e VIOS –kans worden genoteerd. Daniël Saija zag een uitstekend genomen vrije trap gestopt door de prima keepende WZC –doelman. Uit de daaruit volgende corner kreeg Olin van Hoogmoed een vrije kopkans die over de deklat ging.
Bij de start van de 2e helft werden Jelle Stoker en Olin van Hoogmoed gewisseld voor Rodrick Mabiala en Joost Eggink.
Deze spelers en de later nog ingebrachte Steven van Altena vielen uitstekend in. De omzettingen kwamen het spel van VIOS ten goede.
In de 53e minuut werd een voorzet door Tim Brummel en Joost Eggink ingeschoten maar de Wapenveldse doelman en het been van een verdediger voorkwamen een doelpunt.
Nadat Wilco Liefers opnieuw bij een corner moest redden gaf de prima leidende scheidsrechter Rikhof Daniël Saija de gele kaart. Daarna volgden een paar kansrijke pogingen van VIOS. Een klutsbal van Tim Brummel ging ten koste van een corner over en even later kon de opgekomen Rodrick Mabiala op doel schieten, maar zijn schot belandde in het zijnet. Door goed doorzetten van Steven van Altena ontstond nog een kans maar zijn schot ging over. Aan het slot van de wedstrijd had WZC de wedstrijd definitief kunnen beslissen maar na een vrije voorzet van de rechterflank werd de bal naast geschoten.
De laatste kans van de wedstrijd was voor VIOS: in blessuretijd werd een corner door Samed Kilic net naast gekopt.
Daarmee nam WZC de 3 punten mee naar Wapenveld. VIOS verloor de wedstrijd in de 1e helft en kende in de 2e helft geen geluk waar WZC de wedstrijd eerder had kunnen beslissen. In de onderste regionen blijft het onverminderd spannend. KHC is met 12 punten gedegradeerd.
Voor de 2 plaatsen daarboven zijn VIOS, Avereest en Gramsbergen met 20 punten in de race en is HTC aan een indrukwekkende opmars bezig en heeft nu 21 punten vergaard.
Volgende week wacht VIOS de uitwedstrijd tegen Mariënberg.

Opstelling: W.Liefers, D.Eggink, Joas Pol, J.Stoker (R.Mabiala), P.Beekman, M.van Beek, S.Kilic, D.Saija, M.van Gurp (S.van Altena), T.Brummel en O.van Hoogmoed (J.Eggink).

Bron: VIOS V

0-1  Arnoud van Guilik