Mariënberg verliest in Zwolle van HTC
18 april 2009

Op sportpark de Pelikaan lijkt het ‘lelijke’ eendje HTC toch nog een mooie ‘zwaan’ te worden. Door een 3-2 overwinning op Mariënberg heeft de Holtenbroek Tuinders Combinatie handhaving weer volkomen in eigen hand. De roodzwarten begonnen nog wel goed aan de wedstrijd maar gaandeweg het bedrijf was de inspiratie ver te zoeken. HTC profiteerde dankbaar. Voor de onderbreking stond het al 3-0, na de thee zakte het duel helemaal als een pudding in elkaar. Bij het sluiten van de markt wist Ruud Buitenhuis nog tweemaal te scoren. Leuk voor de statistieken maar verder over en sluiten. De thuisploeg is aan een indrukwekkende serie bezig. Met nog twee duels voor de boeg heeft HTC de beste papieren om het contract met de 3e klasse te verlengen. Vios, Gramsbergen en Avereest zijn de uitdagers. Saillant detail is wel dat Mariënberg Vios en Gramsbergen nog ontmoet om te komen aan het totaal van 22 wedstrijden. De pijntjes en de blessures worden gevoeld. Het is bijna zeker dat topscoorder Rolf Hofsink niet meer in actie komt. Hij werd in de 95e minuut gevloerd in de zestien van HTC. De aanraking met de verdediger en het kunstgras leverde een dikke enkel op. Hoogstwaarschijnlijk neemt hij met 17 doelpunten afscheid van dit seizoen. Die prijs lijkt Mariënberg wel te gaan pakken. Maar zoals al vaker gememoreerd. Het huidige seizoen werd gebruikt om oude rendementen uit het verleden weer rendabel te maken. Trainer Jeroen Booijink haalde dit ook aan bij het jaarlijkse uitje van het bestuur en de selectie. De lach en de goede onderlinge sfeer is terug op het Westerpark na twee opeenvolgende degradaties wat natuurlijk spanningen opleverde. Dat is de winst van dit seizoen. Volgend seizoen gaan wij onverdroten op jacht naar de prijzen. Met deze selectie kan Mariënberg komend seizoen ver geraken mist blessuregolfen en kaarten van de KNVB zoveel mogelijk achterwege blijven. Want dat is ook wel gebleken, bij het ontbreken van dragende spelers zijn de roodzwarten kwetsbaar. Een nadeel van een kleine club die wij zijn. We kunnen niet zomaar een arsenaal aan spelers tevoorschijn toveren. Nog twee duels, Vios en Gramsbergen zijn gewaarschuwd. Wij willen nog twee keer vlammen!

Bron: Marienberg | Alfred Dorgelo

1-0  Rowdy van Raalten