Den Ham-CSV '28 2-3
18 april 2009

In de 2e opeenvolgende thuiswedstrijd morste Den Ham verschrikkelijk dure punten in de race om het kampioenschap. Was het vorige week Marienberg dat een punt meesnoepte, afgelopen zaterdag ging CSV’28 er met de volle buit vandoor.
En het moet gezegd, lettende op de gehele wedstrijd was dat niet onverdiend te noemen. De 9e minuut gaf gelijk al een doelpunt. CSV”28 kreeg van de uitstekend leidende scheidsrechter Spoelstra uit Biddinghuizen een vrije schop op de punt van de 16 meter. Thomas Wieringa draaide met links de bal voor de goal. Alle verdedigers van Den Ham sprongen er onder door en daar had doelman Jacobs niet op gerekend, waardoor de bal ineens in het doel vloog. Gelijk vanaf de aftrap ging Den Ham op jacht naar de gelijkmaker. In dezelfde minuut schoot doelman Peter Smit een doeltrap pardoes in de voeten van Robin Bergins op de rand van zijn eigen strafschopgebied. Zulke kansen zijn aan Bergins wel besteedt en hij scoorde beheerst de 1-1.
Daarna was het echter weer de beurt aan CSV’28. Via de beste man op het veld aan de kant van de Zwollenaren, Yavuz Özdemir , waren ze de bovenliggende partij. Na slap dekken in de Hammer achterhoede kreeg hij dan ook uit een strakke voorzet vanaf de achterlijn de mogelijkheid de 1-2 binnen te knallen.
Den Ham kwam op slag van rust nog wel op een gelijke stand door een prima Aktie van Gerjan Blekkenhorst die Gerben Mooibroek in staat stelde te scoren. Op dat moment was er nog van alles mogelijk.
De 2e helft kwam Den Ham er haast niet meer aan te pas. Wel kregen de Hammenaren nog een paar kansen via met name Robin Bergins, de meeste druk en het gevaar kwam toch van de Zwollenaren.
Ondanks een prima voorbereiding en een scherpe trainingsweek, de goede bedoelingen waren in het spel van Den Ham niet meer terug te vinden.
Zelfs tegen 10 man, Pascal Fredriks moest er met een rode kaart vanaf na natrappen, lukte het Den Ham niet om CSV’28 zijn wil op te leggen. In de 87e minuut was het dan ook opnieuw Özdemir die de 2-3 eindstand op het bord bracht. De druiven waren bijzonder zuur voor de mannen van trainer Waayer, helemaal toen nadien bleek dat ASC’62 niet verder was gekomen dan een gelijkspel tegen Avereest.
Door deze stand staat Den Ham nu samen met CSV’28 op de 2e plaats met 3 punten achterstand. In de 3e periode delen de Hammenaren de koppositie samen met WVF, zodat met nog steeds mee doet voort de prijzen in deze klasse. Aan Marcel Waayer de taak om deze week de koppies schoon te krijgen, waarna de laatste 2 wedstrijden tegen SCD’83 en degradant KHC tot een goed einde moeten worden gebracht.

Bron: Den Ham

0-1  Thomas Wieringa