Gramsbergen-SCD'83 2-2
18 april 2009

Op het zonovergoten sportpark īt Hoge Holt moesten de mannen van trainer Ludwig de belangrijke pot tegen de geel - blauwen uit Dedemsvaart spelen. De pot die erg belangrijk was in de strijd tegen nacompetitie of zelfs rechtstreekse degradatie begint duidelijk in het voordeel van SCD met al in de 2e minuut een kans voor de slimme vos Berisha. Na een misser in de verdediging knalt hij de bal gelukkig voor ons over het doel richting de niets vermoedende tennissers. SCD blijft feller en oogt zelf fitter dan onze mannen die duidelijk last hebben van spanning in de benen. Na een afgeslagen aanval van Gramsbergen belandt de bal bij de onbegrijpelijk vrij staande aanvoerder Tempelman van SCD, deze speelt met een mooie dieptebal een van de spitsen aan die richting de goal kan sprinten. Gelukkig kan Frederik Jan Takman redding brengen.

Kort hierna is het Bart Wind die zich goed vrij draait en het eerste schot op de Dedemsvaartse doelman mag knallen maar deze kan de bal naast het doel tikken. Na opnieuw een onoplettendheid in de verdediging krijgt een SCD spits een grote kans maar Erik vanīt Holt redt goed. Maar in de 20e minuut is ook hij kansloos als 3 verdedigers staan te kijken of slapen hoe een verre ingooi van Tempelman over iedereen heen vliegt en door de altijd scherp staande Berisha wordt binnen geknald 0 – 1.

In de 25e minuut redt Erik opnieuw na een mooie SCD aanval en in de 28e minuut wordt hij gered door de grensrechter die buitenspel constateert zodat de 0-2 niet doorgaat. Na deze golf van aanvallen worden onze mannen wellicht geschrokken van het spel meer wakker en geven ze meer tegengas, in de 40e minuut stoomt Mark Hamberg op aan de linkervleugel en geeft een voorzetje naar Jacob Withaar, Jacob tikt met de rug naar het doel de bal met een omhaal over de keeper heen net onder de lat en scoort de 1-1 op dat moment wel een terechte stand.

Maar de feestvreugde is van korte duur, een verre uittrap van de SCD keeper wordt door iedereen fout in geschat en een SCD speler tikt de bal voor het doel waar de opnieuw volledig vrijstaande Berisha de bal achter de kansloze Erik vanīt Holt kan knallen 1-2. Een grote domper voor onze mannen. Maar ook aan Dedemsvaartse kant weet men wat slapen betekend want vanaf de aftrap komt de bal bij Bart Seinen die Wim Anne Wesselink in de ruimte aanspeelt. Wim Anne blijft rustig en lift de bal netjes over de uitkomende doelman in het doel en scoort 2-2. Vlak voor rust hadden de verder onzichtbare Maarten en Jacob nog kunnen scoren maar hun inzetten gingen naast of over het doel van SCD.

Gelet op de ruststanden van de andere wedstrijden zou je na rust een fel en agressief Gramsbergen verwachtten maar niets was minder waar. Combinaties lukten niet, duels werden veel te gemakkelijk verloren en kansen waren er weinig voor de Groen Witten. Pas in de laatste 10 minuten kwam er opnieuw iets van druk naar voren maar echte mogelijkheden leverde dit niet op. We hadden geluk dat ook SCD geen wonderploeg heeft die het, wellicht door het warme weer, verder wel geloofde en slordig met kansen omging anders hadden we ook nog ruim kunnen verliezen.

Eindconclusie, 1 punt gehaald, slechte pot voetbal gezien, overige uitslagen niet geheel ongelukkig zodat we het in de komende twee wedstrijden nog in eigen hand kunnen houden. Wij, de supporters, hopen dat de spelers van ons vlaggeschip toch de energie kunnen vinden om de laatste twee wedstrijden met volle overtuiging te spelen en om te zetten in winst zodat we ook volgend seizoen in de derde klasse spelen.

Bron: Gramsbergen

'15  0-1  Nexhat Berisa