ASC '62-WZC Wapenveld (1-0)
11 april 2009

Het lukte WZC niet om een puntje mee te nemen van koploper ASC uit Dalsen. De eerste 45 minuten kenmerkte zich door veel balverlies aan beide kanten, ASC had optisch een overwicht maar strandde elke keer rond de 16 mtr. De beste mogelijkheid kreeg Frans van Pijkeren, zijn inzet verdween via een verdediger van WZC en de lat over het doel. Ook Jan Willem van Veen loste aan de rechterflank een gevaarlijk uitziende schot, doelman Van Dijk pakte de bal eenvoudig. Ook WZC kon geen potten breken, de enige mogelijk deed zich voor uit een vrije trap van Erwin Fiks, de bal dwarrelde raar de zestienmeter in maar Roeberts liet zich niet verschalken. Na de pauze drukte de thuisclub WZC terug, schoten op doel misten de richting of doelman Wibo van Dijk pakte deze nog probleemloos. Niet in de 54e minuut, een fraaie pass vab Rijhk Brosius op Gerben Wennemars zorgde voor gevaar, voor het doel Floris van Meerveld, hij schoot eerst op een verdediger van WZC, maar haalde daarna de trekker over voor ASC 1-0. De thuisclub verzuimde daarna het karwei af te maken en WZC bleef loeren op de gelijkmaker, het dichts daarbin was wederom Erwin Fiks, een vrije trap werd aardig binnengeschoten maar ook nu ranselede Roeberts de bal uit het doel. Het bleef spannend ook in de blessuretijd maar WZC miste de kracht om echt een treffer te produceren.

Bron: WZC Wapenveld

1-0  Floris Meerveld