WZC Wapenveld – Hatto Heim
9 september 2006

Voor de tweede keer op rij heeft Hatto Heim afgelopen zaterdag een voorsprong in de slotfase weggegeven. Dankzij Erik van Dijk kwam WZC in de laatste minuut verdiend langszij. Ondanks dat het geen gemene derby was, eindigden twee spelers van Hatto Heim in het ziekenhuis.

Hatto Heim startte sterk. Kort na de aftrap schoot Maarten Teuben uit de draai maar net over de kruising. Gaandeweg de eerste helft nam WZC geleidelijk het initiatief over. Vooral op het middenveld heerste de thuisploeg en was men scherper dan de Hatto Heimers. Toch werden er nauwelijks kansen gecreëerd, tot één minuut voor rust. Ronald Burgmeijer werd plotseling vrij gespeeld voor het doel van Frank Bloemert, maar de Hattemer doelman redde knap met zijn voet op de inzet van de spits.

Na rust was Hatto Heim in staat om het slechte spel van de eerste helft enigszins te verbeteren. De geel-blauwen kwamen wat meer aan aanvallen toe en in de 55e minuut openden ze zelfs de score. Jurgen van der Weerd werd mooi vrij gespeeld in het strafschopgebied van WZC, maar omdat hij de bal niet goed kon controleren wist een verdediger er nog een corner van te maken. Uit deze corner kon Arnoud Teuben bij de tweede paal volledig vrijstaand de bal inschieten. Een WZC’er probeerde de bal nog weg te werken, maar deed dit ruim achter de doellijn.
Hierna ging de wedstrijd gelijk op. WZC ging op zoek naar de gelijkmaker, maar ook Hatto Heim verstopte zich niet. De thuisploeg vond telkens doelman Bloemert op zijn weg, terwijl het Hatto Heim twee maal aan geluk ontbrak om de voorsprong te vergroten. Een schot van Erik Schroten vanaf zestien meter leek naar de kruising te zeilen, maar Marcel van Loo kon de bal niet meer ontwijken en kreeg het leer een paar meter voor het doel in zijn gezicht. Tien minuten voor tijd zat het Maarten Teuben ook niet mee. Na een steekpass ging hij alleen op doelman Van Dijk af. Teuben plaatste de bal langs Van Dijk richting de verre hoek, maar via de binnenkant van de paal stuiterde de bal het veld weer in.
Kort hierna werd de wedstrijd enige tijd stil gelegd vanwege een ongelukkig incident met Marc Plender. De aanvoerder van Hatto Heim landde na een botsing verkeerd op zijn rechterarm. Omdat er geen ambulance kon komen werd Plender na een kwartier toch maar op een brancard afgevoerd. Drie kwartier na de wedstrijd arriveerde er alsnog een ambulance en werd in het ziekenhuis vastgesteld dat zijn ellepijp en spaakbeen uit de kom waren geschoten. Naar het zich nu laat aanzien zal hij minimaal twee maanden niet kunnen voetballen.
Na de onderbreking startte WZC een massaal slotoffensief. Bij enkele corners en afstandschoten was het telkens Frank Bloemert die met fantastische reddingen zijn doel schoon hield. Toch wist WZC op de valreep Bloemert één keer te passeren. Net toen Hatto Heim wat onder de druk uit kwam sloeg de thuisploeg toe. Doelman van Dijk plukte een hoekschop uit de lucht en trapte ver uit. Arjan Eikelboom kon vrij aannemen en gaf de bal mee aan Erik van Dijk, die het buitenkansje wist te verzilveren. Gezien het wedstrijdbeeld was de gelijkmaker niet onverdiend.
Na de wedstrijd bleek dat ook Harmen Weuring niet ongeschonden uit de strijd was gekomen. Weuring was in de eerste helft al uitgevallen, maar besloot vanwege aanhoudende pijn in zijn voet ook een foto te laten maken. Hier kwam uit dat hij twee tenen gekneusd heeft.
De opstelling: Frank Bloemert; Maurice van Raalte, Edwin Otten, Harmen Weuring (30, Robert Bril); Marcel van Loo, Marc Plender (82, Edwin Oosting), Roy van Munster, Erik Schroten; Jurgen van der Weerd (60, Erik van ’t Ende), Maarten Teuben en Arnoud Teuben.

Bron: Hatto Heim

'55  0-1  Arnoud Teuben