Duur puntverlies Den Ham
11 april 2009

Op een zonovergoten sportpark “De Rohorst” leed Den Ham een duur puntverlies tegen de Marienberg.
In een wedstrijd die bol stond van de duels waren de echte kansen haast op één hand te tellen.
Den Ham faalde vooral de afwerking terwijl Marienberg zo veel mogelijk probeerde het Hammer spel te ontregelen. Daarbij ging het er af aan toe stevig aan toe, zonder dat scheidsrechter Middelman zijn greep op de wedstrijd verloor. Hij liet meerdere “mannelijke” duels toe, wat de snelheid van de wedstrijd ten goede kwam.
Toch wist de Hammer ploeg hier niet goed mee om te gaan. Echte kansen werden haast niet gecreëerd terwijl aan de andere kant Marienberg af en toe gevaarlijk was en het aan de uitstekende reflexen van doelman Jacobs van Den Ham was te danken dat ze niet scoorden.
In de blessuretijd van de eerste helft was het Marienberg dat uit het niets op een 0-1 voorsprong kwam. Een vrij bal vanaf de linker kant kwam voor het doel, werd nog iets aangeraakt door Arjan Peters waarna de Bal zo maar in het doel verdween.
Trainer Waayer greep in de rust in n wisselde Niels Bouwhuis voor Gerben Mooibroek, waardoor Gerjan Blekkenhorst op de rechterflank kwam te spelen. Al na 2 minuten had dat effect. Een kopbal van Robin Bergins werd door doelman Peters van Marienberg slecht verwerkt, waarna Gerben Mooibroek er als de kippen bij was om uit de rebound de bal in het doel te werken.
Het publiek had er nog alle vertrouwen in. Ze werden door het barpersoneel allen voorzien van een hard gekookt ei. Het spel werd er echter niet beter op. Marienberg speelde voornamelijk om geen doelpunten meer tegen te krijgen en Den Ham was niet bij machte om
het overwicht in de 2e helft in meer doelpunten om te zetten.
Een vrij bal van Tim Nijzink werd door doelman Peters uit de benedenhoek gewerkt. Een mooi afstandschot van Wijnand Meijer belande in de 80e minuut op de paal waarna de bal voor de voeten van Robin Bergins belandde. Die schoot ineens op het doel recht op doelman Peters af waarna ook deze kans verkeken was.
Uit een hoekschop voor Marienberg werd Den Ham nog geholpen door de paal die daarmee een score voor Marienberg voorkwam. Voor de rest was er veel strijd, veel blessurebehandeling, veel spanning maar weinig goed voetbal. Met dit puntverlies voor Den Ham en de winst van ASC’62 is Den Ham op achterstand geraakt in de strijd om het kampioenschap. Met nog 3 wedstrijden te spelen is nog alles mogelijk maar zal Den Ham zich niet weer de punten van het brood moeten laten snoepen.

Bron: Den Ham

0-1  Rolf Hofsink