Opnieuw verlies VIOS in uitwedstrijd tegen KHC
11 april 2009

Voor VIOS was deze wedstrijd tegen de hekkensluiter uit Kampen van groot belang.
De tegenstander had zich eigenlijk al bij de degradatie neergelegd waar VIOS nog altijd meer punten nodig heeft om bij de onderste plaatsen weg te komen. KHC ging in ieder geval onbevangen van start, wat heet! Waar VIOS dit seizoen al met grote regelmaat binnen het 1e kwartier een achterstand opliep werd nu met alle records gebroken. KHC nam de aftrap en ging combinerend op het VIOS -doel af en binnen een halve minuut, zonder dat een VIOS -speler de bal had geraakt, lag de bal al in het netje. En zo moest vanaf de 1e minuut eerst getracht worden de opgelopen achterstand weg te werken. KHC kon met deze opsteker proberen de voorsprong uit te bouwen en VIOS bleek in de eerste helft de tegenslag slecht te kunnen verwerken en kwam niet tot kansen. Wel liep het 3 gele kaarten op (P.Beekman, Jelle Pol en M.van Beek).
Vrij snel in de 2e helft werd de malaise nog groter. In afwachting van een door KHC te nemen vrije trap op rechts vonden wat VIOS -spelers het nodig zich te bemoeien met wat duw- en trekwerk waar Jasper Dijkgraaf bij betrokken was. Toen ook keeper Wilco Liefers zijn doel verliet zag de KHC -speler zijn kans schoon en plaatste de vrije trap direct in het verlaten doel, 2-0 in de 55e minuut.
Na deze nieuwe tegenvaller kwam VIOS onverwacht snel terug in de wedstrijd. In de 61e minuut haalde Jelle Pol uit voor een fantastisch schot. Van grote afstand viel zijn schot snoeihard in de rechterbovenhoek binnen. Daarna viel er veel te beleven. Een minuut na het VIOS -doelpunt moest Daan Eggink ten koste van een handsbal een doorgesproken speler de doorgang beletten en werd de 4e gele kaart aan VIOS -zijde geïncasseerd. Weer een minuut later eindigde een goede VIOS -aanval over veel schijven bij Olin van Hoogmoed die de bal met een subtiele lob in de rechter hoek kon plaatsen en werd de stand 2-2 bereikt.
Op dat moment lag de wedstrijd geheel open en in de 64e minuut schoot KHC in kansrijke positie hoog over. Tien minuten later was het Olin die net naast schoot en in de 84e minuut had Tim Brummel de winnende treffer op zijn schoen. De gelegenheidsspits maakte zich met een goede actie vrij voor het doel maar zag zijn schot op de lat eindigde.
En zoals het vaker in voetbal gaat valt dan de beslissende goal aan de andere kant.
Opnieuw was het de rechtermiddenvelder van KHC die vrij van zijn tegenstander door kon gaan en zijn voorzet kon door zijn medespeler in de linkerhoek worden geplaatst.
Ondanks de paar minuten blessuretijd kon VIOS geen kansen meer afdwingen.
Een hard gelag dat tegen de minst scorende ploeg uit de competitie 3 doelpunten moesten worden toegestaan die eigenlijk allemaal te wijten waren aan een slechte organisatie in het veld.
Daarmee worden de zorgen met de week groter. Aangenomen mag worden dat KHC ondanks de onverwachte winst tegen VIOS rechtstreeks degradeert. Voor de 2e rechtstreekse degradatieplaats en voor de plek die verplicht tot nacompetitie zijn echter nog 4 ploegen waaronder VIOS in de race. Er zijn nog drie finales te spelen. WZC thuis, Mariënberg uit en ASC’62 thuis.
Volgende week wacht eerst het belangrijke thuisduel tegen het altijd lastige WZC uit Wapenveld, dat 3 punten meer heeft vergaard.

Opstelling: W.Liefers, D.Eggink, M.van Beek, J.Dijkgraaf (S.Kilic), P.Beekman, Jelle Pol, D.Saya, J.Eggink, S.van Altena (M.van Gurp), T.Brummel en O.van Hoogmoed.

Bron: VIOS V

'1  1-0  Remond Abma