Eenvoudige zege Bergentheim op CSV '28
4 april 2009

Bergentheim behaalde zaterdag een eenvoudige zege op mede kampioenskandidaat CSV ’28. Ronnie Hakkers was deze middag twee keer trefzeker.

Bergentheim begon voortvarend aan de wedstrijd want al na 5 minuten ging de bal op de stip na handsbal binnen de zestien van CSV. Edwin Slot schoot de bal echter op de paal terwijl de doelman al in de andere hoek lag. In de 11e minuut was het dan wel raak. Chiel-Jan Schuldink stuurde Ronnie Hakkers weg aan de rechterkant en met behulp van de verdediging van CSV kon hij ongestoord richting het doel en schoot beheerst binnen. Het eerste schot op het doel van doelman Karel Pullen kwam pas na 20 minuten voetbal om maar even aan te geven dat de groen-witten heer en meester waren. Een snel genomen vrije trap van Edwin Slot gaf Jeroen v/d Velde een uitgelezen kans de stand te verdubbelen maar zijn inzet stuiterde via de binnenkant van de paal het veld weer in. In de 2e helft schoot Ronnie Hakkers in de 66e minuut de 2-0 binnen en was de wedstrijd beslist. Bergentheim kreeg nog vele mogelijkheden de score uit te breiden maar scoren blijft een probleem voor de mannen van trainer Folkert Velten.
Bergentheim kan zich nu op gaan maken voor het belangrijke treffen tegen SCD ’83 komende zaterdag. Bij winst is de 2e periode voor Bergentheim en is men verzekerd van nacompetitie.

Bron: Bergentheim

'11  1-0  Ronnie Hakkers