Zure nederlaag VV Avereest bij Mariënberg 3-2 (1-2)
4 april 2009

Dat voetbal zuur kan kan zijn ondervond Avereest afgelopen zaterdag in en tegen Mariënberg. In de spannende strijd om de nacompetitie te ontlopen zijn alle punten keihard nodig. Tegen Mariënberg zat het er lange tijd absoluut in, toch dropen de tricolores teleurgesteld af zonder punten.

De vorige ontmoeting was er een die niet snel vergeten zal worden. Een heus voetbalgeweld die vaak net iets over het randje ging. Dat beide teams dit nog in het achterhoofd hadden werd duidelijk bij de “return”. Metname Marcel Dijk kreeg in de beginfase twee aanslagen van achter te verwerken waarbij de scheidsrechter het vertikte om correct op te treden. Het mag een wonder heten dat Dijk de wedstrijd kon uitspelen. Het voetbal begon rustig van beide kanten maar geheel onverwachts kwam Mariënberg op voorsprong. Een bal werd vanuit de achterhoede wild naar voren geknald. Avereest dacht aan buitenspel, echter Rolf Hofsink ging ervandoor en tekende alleen voor doelman Westerman voor de openingstreffer; 1-0.

Avereest toonde karakter en speelde vol overgave. Het kwam dan ook volledig terecht op 1-1 nadat doelman Peters van Mariënberg de fout inging bij een lage voorzet. Mostert toonde zich een ware spits en kon simpel binnen tikken; 1-1. Avereest ging door, Mariënberg kwam er niet meer aan te pas en wederom Mostert scoorde met het hoofd uit een goede corner van Baas; 1-2. Avereest verzuimde hierna de wedstrijd te beslissen want het kreeg een aantal erg grote kansen.

Na de rust een ander Mariënberg. Dit maal kwam Avereest er niet goed aan te pas. Doelman Westerman moest een aantal keren optreden op inzetten van Hofsink en vd Hoeven. Ondertussen had Sjaak Hoorn de wedstrijd op slot kunnen gooien. Een corner van Mariënberg kwam bij Richard Seinen die prachtig opende op Jeroen Dijk. Hoorn had er ondertussen een sprint van zeker 60 meter opzitten maar kreeg de voorzet niet in het lege doel. Aan de andere kant viel dan toch de gelijkmaker toen uitblinker Hofsink wegdraaide bij vd Klogt en knap uit de draai binnenschoot; 2-2. Avereest bleef het proberen maar kreeg in de slotfase de deksel op de neus. Een counter van Mariënberg belande voor de voeten van vd Hoeven die rustig bleef en de winnende treffer binnenschoot; 3-2. mdat grote concurrent Gramsbergen ook verloor blijft het spannend voor de nacompetitie plek. VIOS Vaassen heeft zich ondertussen ook gemeld bij het rijtje clubs die hiervoor strijden. Het blijft dus bijzonder spannend in deze mooie 3de klasse C.

Volgende week zaterdag speelt VV Avereest het cruciale duel tegen HTC. Dit duel op sportpark de ‘De Balk’ begint om 14:30. Komt dus allen en schreeuw VVA naar de overwinning!

Bron: Avereest

'3  1-0  Rolf Hofsink