Gelijkspel voor VIOS
21 februari 2009

Voor het eerst na de winterstop moest Vios het opnemen tegen de Zwolse ploeg CSV 28, welke op de derde plaats in de competitie staat. Gezien de eerste confrontatie, welke Vios met een 4-0 nederlaag afwerkte, een zware tegenstander. De thuisclub kon door verschillende omstandigheden geen beroep doen op een aantal basisspelers. Nadat de wedstrijd was begonnen, bleek al snel dat de thuisclub nog niet wakker was, want al na vier minuten spelen wisten de bezoekers via een goede aanval over hun rechterkant een vrijstaande speler te vinden, die vervolgens geen moeite had om de bal achter doelman Liefers te werken. Je zou denken dat hierdoor de thuisclub uit hun winterslaap zou worden gewekt, maar niets bleek minder waar. Enkele minuten later was het doelman Liefers die een bal weg wilde trappen, maar hierbij tegen een tegenstander aanschoot. De bal verdween wederom tussen de palen, zodat er 0-2 op scorebord verscheen. Vios volharde in het weggeven van teveel ruimte en de tegenstander profiteerde hier gretig van. Langzamerhand kwamen de Vaassenaren beter in het spel, maar tot gevaarlijke situaties voor het Zwolse doel leidde dit nog niet. Op een goede aanval na over rechts, waarbij Olin van Hoogmoed de bal op Jelle Pol speelde, maar deze nipt miste, kwam het echter niet. Na zo'n half uur spelen was het Olin die nog een mogelijkheid kreeg, maar het doel niet wist te vinden. De bezoekers wisten zich echter ook geen mogelijkheden te scheppen en waar dat wel het geval was, stond doelman Liefers op zijn post.
De tweede helft was er een ander Vios te zien. Er werd korter gedekt en feller gespeeld, wat al na drie minuten leidde tot een schietkans voor Samed Kilic, maar zijn schot mistte precisie en verdween naast het doel van de Zwollenaren. Enkele minuten later was het Rodrick Mabiala die vanuit een hoekschop zijn kopbal net naast de verkeerde kant van de paal zag verdwijnen. Zo'n tien minuten na rust kon Vios een goede aanval opzetten en was het Marcel van Beek die Jelle Pol de kans bood de aansluitingstreffer in het doel te werken. Vios begon weer te geloven in een positief resultaat en werd de betere ploeg. Het resulteerde in verschillende mogelijkheden. Zo waren het onder andere Peter Beekman en Samd Kilic die een kopkans kregen, maar in beide gevallen zochten ze het doel iets te hoog. Op een vrije trap van Jelle Pol kon de Zwolse doelman met een uiterste krachtsinspanning ternauwernood redding brengen. In de blessuretijd wist Marcel van Beek nog een perfecte voorzet af te leveren op het hoofd van Samed Kilic, maar zijn inzet verdween net langs de verkeerde kant van de paal. Terwijl het thuispubliek zich al neerlegde bij een nederlaag, kreeg Vios nog een vrije trap aan de zijkant van het veld. Het was Joas Pol die zich hiermee belastte en de bal voor het doel plaatste. Via via kwam de bal bij Marcel van Beek die met dit buitenkansje wel raad wist en de bal in het doel werkte en zo de 2-2 kon laten aantekenen. Hierna ontstond er behoorlijke commotie, omdat een speler van CSV zijn frustraties niet de baas bleef en het nodig vond om een trap uit te delen aan de juichende doelpuntenmaker van Beek. Het is dat de leidsman van dienst dit voorval blijkbaar niet heeft gezien, want na blessurebehandeling werd er weer afgetrapt en direct daarna voor het einde gefloten.
Al met al een verdiend punt voor de Vaassenaren, al had er in de tweede helft met iets meer geluk nog wel meer ingezeten.

Bron: VIOS V

'4  0-1  Patrick Speetjens