Wederom gelijkspel voor VV Avereest in bar slechte wedstrijd
20 december 2008

Zaterdag 20 december stond de inhaalwedstrijd tegen KHC op het programma, een wedstrijd waarbij er voor beide clubs veel op het spel stond. KHC verblijft in de onderste regionen en Avereest wilde graag de aansluiting met de middenmoot herstellen. De omstandigheden waren niet optimaal te noemen, matig weer en een zwaar veld, echter het was VVA zelf welke de grootste tegenstander bleek te zijn. Passes kwamen niet aan en uit dode spelmomenten werd er veelal ingeleverd. KHC kreeg de eerste helft dan ook de beste kansen maar het was de 18 jarige Lars Visscher die Avereest overeind hield. Tot 2 keer toe kwam men in 1 op 1 situatie maar wist keeper Lars de bal te pareren en groeide zo uit tot de beste man aan Avereester zijde. Avereest stelde daar bijzonder weinig tegenover de eerste helft. De 2de helft zou het dan moeten gebeuren maar binnen 5 minuten had KHC al een paar aardige kansen gehad en het was dan ook Remond Abma die de thuisploeg op een 1-0 zette, iets wat niet eens onterecht was. Bij Avereest had men ineens het besef dat het nu toch echt moest gebeuren en probeerde KHC onder druk te zetten. Dit resulteerde in een paar aardige kansen maar de bal leek er niet in te willen. Een scrimmage voor de goal leverde een stuk of 6 doelpogingen op maar tot de frustraties van de Tricolores wilde de bal het net niet toucheren. Het was Erik Mostert die uiteindelijk toch de 1-1 binnen wist te knikken. De niet al te moeilijke kopbal werd volledig verkeerd ingeschat door keeper John Mulder en stuiterde over de inmiddels liggende doelman tergend langzaam het doel in.
VV Avereest rook daarna bloed en probeerde nog de overwinning uit het vuur te slepen, iets wat niet lukte maar ook zeker niet terecht zou zijn. Het voelde als een nederlaag deze ene punt maar gezien het bar slechte spel mag VVA zijn handjes dichtknijpen.

VV Avereest gaat nu genieten van de winterstop en wenst hierbij een ieder goede feestdagen en de beste wensen voor 2009 toe!

Bron: Avereest

1-0  Remond Abma