VV Avereest en Den Ham delen de punten in bizar duel
13 december 2008

Het publiek was in grote getale aanwezig op sportpark de Balk waar VV Avereest op een keihard veld moest proberen te voetballen tegen de op dreef zijnde koploper Den Ham. Avereest leek in de beginfase het minste moeite te hebben met de harde hobbelige ondergrond en begon goed aan het duel. Toch waren er weer twee onachtzame momenten in de defensie waardoor Den Ham al op voorsprong kon komen. Eerst kon Gerdo Kuiper voor een leeg doel inschieten, maar door het veld raakte hij de bal volkomen verkeerd. Niet veel later kon Robin Bergins alleen af gaan op doelman Lars Visscher echter Visscher was attent en plukte de bal voor Bergins voeten weg.
Marcel Dijk zag even later broer Jeroen diep gaan en met een goede pass wist hij hem te bereiken. Jeroen zette de bal voor waar inmiddels Marcel Dijk aangekomen was en deze wist de 1-0 binnen te tikken. Den Ham was even van slag en zag zelfs iemand met 2x geel kaart wegens aanmerkingen op scheidrechter Poll vertrekken. Ondanks dat was het de klasse van Bergins die Den Ham met een kopbal op 1-1 zette. Niet veel later werd het zelfs 1-2 toen Wever een lastige terugspeelbal op Visscher gaf wat uiteindelijk de 1-2 van Kuipers inleidde. Het juichen van de spelers van Den Ham was in de ogen van de scheids iets te enthousiast en tot verbazing van iedereen kreeg een Hammenaar zijn 2de gele kaart waardoor deze ook kon vertrekken.

In de 2de helft had Avereest vanzelfsprekend het meeste balbezit maar wist, mede door het slechte veld, niet tot echte kansen te komen. Toch kwam in de slotfase alsnog tot 2-2 toen Marcel Dijk binnen het strafschopgebied onreglementair onderuit werd gehaald. De penalty liet nog even op zich wachten want wederom had een speler van Den Ham commentaar op de leiding en pakte daarbij ook zijn 2de gele kaart en dus samen met zijn collega kon gaan douchen. Egwin Wever liet zich niet uit zijn concentratie halen door alle commotie en schoot de penalty snoeihard binnen; 2-2.
Avereest zette nog even aan voor een slotoffensief waarbij er nog enkele kansen waren maar gescoord werd er niet meer. Dit betekende het 1e gelijkspel in 1 ½ jaar competitie voor VV Avereest, iets wat gezien het overtal meer had moeten zijn.

Den Ham likt zijn wonden en kan ASC ’62 volgende week weer langszij zien komen. Daarnaast pakte het maar liefst 10 gele kaarten in het sportieve duel waarbij er door iedereen die het maar gezien had flinke twijfels werden gezet bij het warrige optreden van deze scheidsrechter. Zijn optreden zorgde ervoor dat de sfeer steeds grimmiger werd zowel op het veld als er om heen.

Volgende week staat voor VV Avereest de erg belangrijke uitwedstrijd op het programma tegen KHC uit Kampen. VV Avereest kan dan een gaatje slaan met de onderste 3 posities en gelijk komen met Vios Vaassen en WZC.
Deze wedstrijd begin om 14:00 uur in plaats van 14:30 uur, dus houdt u hier rekening mee!

Bron: Avereest

1-0  Marcel Dijk