WZC Wapenveld-Mariënberg 1-3
13 december 2008

Het is WZC niet gelukt om de lkaatste thuiswedstrijd voor de winterstop winnend af te sluiten, de gasten uit Marienberg vertrokken met drie verdiende punten. Al in de eerste minuut was het raak, Marcel Bolks verstuurd een pass op Rolf Hofsink, de spits neemt de bal goed aan en geeft doelmnan Van Dijk geen kans 0-1. Ook in de volgende minuten was de verdediging volledig de kluts kwijt, simpele ballen werden zomaar ingeleverd, en de spitsen kregen kansen om eigenlijk in die fase de wedstrijd te beslissen. Door het vizier niet op scherp te hebben en een doelman in goede doen bleef de schade beperkt tot die ene treffer. Het duurde 20 minuten eer WZC de weg weet te vinden naar Albert Peters de kopbal van Peter Kersing ging naast. Ook Jeroen Steenge, uitgeroepen tot Man of teh Match kreeg een mogelijkheid, net buiten de zestienmeter haalde hij uit met links, de bal verdween buiten bereik van Peters op de lat. De tweede helft probeerde WZC meer druk te zetten op de verdediging van Marienberg, dat lukte soms ten dele, er was teveel balverlies op het steeds moeilijker bespeelbare hoofdveld. Marienberg vond het allemaal wel goed, en probeerde met snelle tegenstoren de wedstrijd te beslissen, dat lukte al vrij snel door Martijn van de Hoeven, hij schoot randje 16 mtr, onhoudbaar binnen 0-2. WZC nam meer risico, liet de laatste man doorschuiven en bracht meer vuur in het spel door het inbrengen van Ruben Hartkamp. In de 65e minuut een mooie aanval van WZC die eindigde met een knal tegen de paal van Albert Henk Tessemaker. Terwijl WZC bleef aandringen op de aansluitingstreffer bleven de gasten loeren op de vlijmscherpe counter, die bracht voor hun in de 71e minuut opnieuw door Hofsink 0-3. De wedstrijd was gelopen maar WZC legde zich niet neer bij die achterstand, met veel kracht en power werd het doel van Marienberg bestookt, een khard schot van Albert Henk Tessemaker ketste af op de vuisten van Peters, de rebound werd niet goed geraakt door Ruben Hartkamp. De 1-3 kwam op naam van Ronald Burgmeijer hij werd in de diepte aangespeeld en met een lage schuiver tekende hij voor 1-3. Het regende hoekschoppen voor WZC en daarbij had het deze middag niet het geluk van een bal die via de kluts mogelijkheden tot 2-3 opleverden. Ook een hard schot van Erwin Fiks werd met geluk en wijsheid gekeerd door Peters. Nee het zat er deze middag niet in en voor beide teams breekt nu de winterstop aan.

Bron: WZC Wapenveld

'1  0-1  Rolf Hofsink