ASC 1 weet weer te winnen
6 december 2008

Na de onterechte nederlaag tegen VIOS Vaassen was ASC er op gebrand om deze wedstrijd wel tot een goed einde te brengen. Dit was te merken aan het spel van ASC in het eerste kwartier. De ploeg ging fel uit de startblokken en dit leverde in het eerste kwartier drie kansen op. Floris Meerveld nam een voorzet in één keer op de slof en schoot een metertje over. Frans van Pijkeren kreeg in de 9e minuut de tweede goede kans voor ASC.Gramsbergen kreeg door de aanvallende start van ASC enige ruimte wat resulteerde in een gevaarlijk schot voor de goal langs. ASC bleef hierna de aanval zoeken. De volgende kans was voor John Sanders. Hij ging na een snelle aanval alleen op de keeper af en schoot net voorlangs. Aanvoerder Bart Lindeboom wist uit een vrije trap ook niet te scoren, waarna Gramsbergen in de 26e minuut zijn tweede kans kreeg. Een harde kopbal van de spits verdween hard naast het doel. Na een snelle counter ging Stefan Holsappel alleen op de keeper af, maar wist ook het net achter de doelman van Gramsbergen niet te vinden. De grootste kans was echter voor John Sanders. Hij kwam na een goede persoonlijke actie binnen de vijf meter alleen voor keeper. Hij koos voor een lob die net over ging, waar hij misschien beter had kunnen kiezen voor het bedienen van een vrij staande medespeler. Floris Meerveld viel vervolgens geblesseerd uit en werd vervangen door Nick Bredewold. Een indraaiende vrije trap van Gerben Wennemars die bijna in één keer het doel in ging was het laatste wapenfeit van ASC voor de rust. Ruststand 0 – 0.De tweede helft werd gekenmerkt door een rommelig begin van beide kanten. Het was wel weer ASC wat het spel probeerde te maken. Pas in de 57e minuut leverde dit de eerste kans in de tweede helft op. Stefan Holsappel faalde alleen voor de keeper. Ook John Sanders en Jan Willem van Veen wisten na een voorzet niet te scoren. Gramsbergen leek wat meer in de wedstrijd te komen en werd via een kopbal in de 74e min. dan ook gevaarlijk. Net toen men langs de lijn bang was, dat de wedstrijd net zo zou verlopen als tegen Vios, waarin de tegenstander tegen de verhouding in wist te scoren, hielp Gramsbergen de Dalfser ploeg een handje. Een verdediger van Gramsbergen trok Stefan Holsappel binnen de zestien geheel onnodig naar de grond. De goed leidende scheidsrechter Meulenkamp wees resoluut naar de stip, een terechte strafschop. Rijk Brosius schoot de bal overtuigend binnen, 1- 0.Eindelijk de dik verdiende voorsprong.In de resterende tien minuten kreeg John Sanders nog een levensgrote kans na een goed uitgevoerde counter. Hij miste oog in oog met de Gramsberger goalie. Nadat Gerben Wennemars de bal nog een keer voorlangs had geschoten, besliste de “man of the match” John Sanders het duel met een bekeken schuiver, 2- 0.Geen sinterklaascadeau dus voor Gramsbergen. De oude man had de cadeautjes bewaard om uit te delen in ASC-kantine. Na twee tegenvallende resultaten eindelijk weer een overwinning voor ASC ’62. De ploeg blijft met goed voetbal keurig overeind in de 3e klasse en heeft nog geen punt gestolen. De koppositie moet weliswaar op doelsaldo overgegeven worden aan Den Ham. ASC speelt voor de winterstop nog één competitiewedstrijd en wel volgende week tegen SCD ’83 in Dedemsvaart.

Bron: ASC

1-0  Rijk Brosius