Mariënberg wint eenvoudig van SCD’83
6 december 2008

Het echte vuurwerk bleef uit tussen Mariënberg en SCD’83, al was de wedstrijdbal nog wel aangeboden door de gebroeders Kelder die een vuurwerkhandel bestieren. Néé, pas na een uur spelen sloeg de vonk over. En hoe! Marcel Bolks nam vanaf twintig meter ineens een bal uit de lucht en vuurde een pijl van jewelste af. Doelman Nico Both kon alleen maar toekijken naar dit knappe staaltje vuurwerk, want de bal van Bolks plofte als een gillende keukenmeid tegen de touwen. Het was één van de spaarzame hoogtepunten uit een tamme streekderby. Mariënberg hoefde niet tot het gaatje te gaan, SCD’83 kon afgelopen zaterdag niet beter. De roodzwarten nestelen zich behaaglijk in de subtop na dit puike resultaat.
Oud SCD’83- voorzitter Ben Harms en in het dagelijkse leven verslaggever van Omroep Reest en Vecht rookte samen met uw razende reporter de vredespijp na afloop van een strijd die maar niet los wilde barsten. Ook in het veld leek het erop dat oude vetes tot het verleden gaan behoren. SCD’83 liep te voetballen als een gemuilkorfde herdershond die wel wilde bijten maar geen prooi vond. Mariënberg was gebrand op een goed resultaat, wilde sportieve revanche na de zeperd in de seizoensopening die destijds kansloos met 3-0 verloren ging. Nu waren de rollen omgedraaid, al duurde het vrij lang voordat de thuisclub definitief afstand nam. De hand van Booijink wordt met de week zichtbaarder. Na een loodzware erfenis stuurt hij nu elke week een team het veld in waar hij zelf de uitvinder van is. Hij kon weer beschikken over laatste man Arjan Peters. Peters sloot weer moeiteloos aan. Hij reageerde weer als vanouds. In de eerste helft wist SCD’8 nog nader onheil te voorkomen. Met meer kunst- dan vliegwerk hield de defensie uit Dedemsvaart stand. Na rust leek het een zelfde kant op te gaan. Maar zoals een trouwe supportster al verhaalde: ‘Er hangt iets in de lucht’, nog geen zestig tellen later was dit ook het geval. Marcel Bolks liet van zich horen. Na zijn 1-0 was het pleit eigenlijk al beslecht. In de slotfase lieten Ruud Buitenhuis en Rolf Hofsink hun voeten nog spreken. Kortom, een eenvoudige overwinning op een angstgegner die haar tanden nimmer liet zien, misschien komt het toch ooit nog goed tussen beide kemphanen. Komende zaterdag reist Mariënberg af naar Wapenveld. Ook daar heeft Mariënberg nog wat goed tegen te maken, dat biedt voldoende perspectief!

Door Alfred Dorgelo

Bron: Marienberg