VIOS verliest ook de uitwedstrijd van Bergentheim
6 december 2008

Op de helft van de competitie stond de return tegen Bergentheim op het programma. De eerste competitiewedstrijd werd door Bergentheim in Vaassen met 1 – 0 gewonnen.
De thuisploeg stond op de ranglijst direct onder VIOS zodat een spannende wedstrijd te verwachten viel. Dat werd het echter geen moment.
Vanaf de 1e minuut was Bergentheim de bovenliggende partij. Met goed verzorgd veldspel werden een veldoverwicht en kansen gecreëerd. VIOS stond dit ook toe; het ontbrak aan scherpte en de wil om met elkaar te willen winnen. Er werden 4 basisspelers als gevolg van blessures en schorsingen gemist.
Na 10 minuten kon doelman Liefers met een uiterste krachtsinspanning een prima kopbal keren. Vervolgens ontstonden er nog wat kansen voor Bergentheim waar VIOS niets kon creëren. Nadat Joas Pol geel had ontvangen leek de rust met de brilstand gehaald te worden totdat in de laatste speelminuut van de eerste helft Ronnie Hakkers daar anders over dacht. Eerst kon de Vaassense doelman nog een schot keren maar de teruggekomen bal kon door genoemde speler hard en hoog in het doel worden geschoten.
In de tweede helft kwam Bergentheim in de 54e minuut op de 2 – 0 voorsprong. Een makkelijk gegeven voorzet van rechts kon worden ingeschoten.
Nadat Wilco Liefers zich voldoende lang had kunnen maken om een lob te keren en een kopbal naast zich op de paal zag belanden kon VIOS in de 63e minuut voor het eerst gevaar stichten. Het was Jelle Stoker die op rand van buitenspel door mocht gaan. Zijn schot werd door de keeper tot corner verwerkt. Nadat in een paar minuten ook Roderick Mabiala en Jasper Dijkgraaf tegen een gele kaart aanliepen kwam Bergentheim op de 3-0 voorsprong. Een voorzet kon worden ingekopt en de bal viel net onder de lat binnen.
In blessuretijd wist VIOS nog de spreekwoordelijke eer te redden. Een voorzet van Olin van Hoogmoed kon Marcel van Beek goed controleren en inschieten waarmee hij de ingevallen keeper kansloos liet.
De laatste actie was voor Bergentheim toen een schot van ver bovenop de lat terecht kwam.
Een verdiende overwinning voor de thuisploeg en een teleurstellende wedstrijd van VIOS -zijde nadat de week ervoor de koploper zo verrassend was verslagen.
Volgende week wacht de laatste wedstrijd voor de winterstop: de thuiswedstrijd tegen CSV ’28. De gelegenheid om revanche te nemen op de nederlaag die in Zwolle werd geleden.

Opstelling: W.Liefers, D.Beens (S.van Loohuizen), Joas Pol, J.Dijkgraaf, R.Mabiala (M.Timmer), G.J.Lammers, D.Saya, M.van Beek, S.Kilic (R.Patty), J.Stoker en O.van Hoogmoed

Bron: VIOS V

1-0  Ronnie Hakkers