CSV '28 - Bergentheim 3 - 1
2 september 2006

In de eerste competitiewedstrijd is Bergentheim er niet in geslaagd de punten mee te nemen naar Bergentheim. In Zwolle leed de ploeg van trainer Gerrit Meijerink een 3-1 nederlaag.

Bergentheim begon niet goed aan de wedstrijd. CSV deelde zeker in het eerste kwartier de lakens uit. Maar na een kwartier spelen kreeg men langzaam een beetje grip op de wedstrijd. Dit resulteerde na 18 minuten in een vrije trap ter hoogte van de zestien meter die beheerst werd ingeschoten door Edwin Slot. Tot op dat moment eigenlijk de omgekeerde wereld. CSV had even tijd nodig deze tik te verwerken maar nog voor rust werd de wedstrijd eigenlijk onthoofd. CSV kreeg al dan niet terecht een strafschop die met alle geluk van de wereld via een polletje over doelman Karel Pullen verdween en Ronny Hakkers kreeg een rode kaart na een ietwat wilde actie waar voorafgaande een duidelijke overtreding werd begaan door een CSV speler die onbegrijpelijk niet werd bestraft.

In de 2e helft werd het na 55 minuten spelen 2-1 voor de thuisclub. Met tien man vocht Bergentheim voor wat het waard was. Eddy Eggengoor kreeg nog de beste mogelijkheid maar uit de draai verdween de bal naast het doel. Valk voor het einde kreeg CSV nog een strafschop cadeau (de aanvaller werd een meter voor de zestien gevloerd!). Deze bal werd opnieuw met de nodige moeite benut want ook daar zat doelman Karel Pullen goed bij. De wedstrijd eindigde in een 3-1 nederlaag.
Volgende week zaterdag speelt Bergentheim thuis tegen Lemele, aanvang 14.30 uur.

Bron: Bergentheim

'19  0-1  Edwin Slot