Grootste nederlaag ooit in clubgeschiedenis van KHC
29 november 2008

Soms is het gemakkelijk om een wedstrijdverslag te maken, maar dit keer komt het wat moeilijk op papier. KHC heeft namelijk zaterdag de uitwedstrijd met 10-0 verloren van en in Den Ham. Was Den Ham zo goed en KHC zo slecht? Het antwoord is: ja! Maar er moet gezegd worden dat Den Ham het wel erg makkelijk had vandaag, want KHC bakte er helemaal niks van. Een collectieve wanprestatie door een veel te jong en onervaren elftal van KHC. Als dan ook nog jongens als Gert Jan Jansen hun team in de steek laten door in 3 minuten tegen 2 terechte gele kaarten aan te lopen dan kun je spreken een compleet drama. Even over de wedstrijd: tot aan de rust ging het nog wel, al werd er teveel ruimte weggeven. De ruststand was 3-0. Na rust en de rode kaart was het doel van KHC een schietschijf en het had ook maar zo 15-0 kunnen worden door de complete wanorde in de Kamper defensie.

In dit soort situaties kun je niet anders dan je wonden likken. Met elkaar praten en proberen oplossingen aan te dragen. Want we kennen het: als we bovenaan staan komen de vlaggen en fakkels. Maar in dit soort situaties komen de dolken. Laat we het hopen dat inzicht en verstand leiden tot betere prestaties.

Bron: KHC

'10  1-0  Tommie Dam