Gramsbergen toont vechtlust en veerkracht
29 november 2008

Met een aantal spelers in de lappenmand en Arjan Keuken na lang blessureleed weer terug in de achterhoede en de wetenschap dat Marienberg uit altijd lastig is begon Gramsbergen vol overtuiging aan de wedstrijd. Vanaf de aftrap toonde het hele team de wil om voor een goed resultaat te spelen, na wat voorzichtige doelpogingen aan beide zijden was het tot de 26e minuut een gelijkopgaande strijd, een dekkingsfout van Bart Seinen betekende de 1-0 voor Marienberg. Door Rolf Hofsink niet kort te dekken kon deze vrij aangespeeld worden en de bal bij de 2e paal neerleggen, Martijn vd Hoeven kon deze bal makkelijk inschieten. Gramsbergen belande hierna even in fase dat ze zich te ver in liet zakken en daardoor Marienberg een aantal kansen liet creëren waarvan er een door Arjan Keuken van de lijn werd gehaald. De laatste 5 minuten voor rust waren voor Gramsbergen, een lob van Maarten Tromp belande op de lat en na een voorzet van Jacob Withaar schoot Michel v’t Zand de in eens genomen bal net naast. De aanvallende aspiraties en het collectief harde werken van Gramsbergen hadden in de 44E minuut resultaat, na een scrimmage in de 16 beland de bal bij Jacob Withaar, deze schiet de bal voor en Wim Klinkien kopt deze perfect in en kunnen we met een 1-1 de kleedkamer opzoeken. Na rust met Wilbert Peters voor Bart Seinen zijn de eerste 10 minuten in het voordeel van Gramsbergen en zien we 2 hardwerkende ploegen en aan beide zijden nog enkele kansen, maar tot scoren komt het niet meer. In dit sportieve duel vol strijd en zonder kaarten onder leiding van een goed fluitende scheidsrechter was het publiek deze middag de winnaar. We hebben een Gramsberger elftal aan het werk gezien die er alles aan wil doen om de komende wedstrijden punten te pakken, niet altijd met sprankelend voetbal maar wel met de wil om met elkaar en voor elkaar hard te werken en dat kon wel eens de succesformule zijn.
Wie fraaie wedstrijdfoto’s van dit duel wil zien en nog een wedstrijdverslag, moet even op de site van Marienberg kijken. (www.vvmarienberg .nl)

Bron: Gramsbergen

'26  1-0  Martijn van den Hoeven