VV Avereest doet zichzelf tekort
29 november 2008

Zaterdag 29 november stond de uitwedstrijd tegen CSV’28 uit Zwolle op het programma. Op het mooie maar sfeerloze sportpark “de Verbinding” werd het een spannende en open wedstrijd. VV Avereest kwam goed uit de startblokken en het was dan ook VVA die de eerste goede kansen kreeg. Zo speelde Erik Mostert zich knap vrij maar kon de bal niet voorbij Keeper Smit krijgen en Marcel Dijk kreeg een hele behoorlijke kopkans uit een corner. Helaas was het diezelfde Marcel die vlak hierna geblesseerd uitviel en vervangen werd door Dave v/d Berk. Deze v/d Berk startte uiterst ongelukkig door balverlies te leiden op het middenveld waarbij de bal terecht kwam bij Jeroen Soppe die met een mooie boogbal de te ver voor zijn doel staande keeper Jan Westerman verschalkte (1-0). CSV voelde zich gesterkt en zette VVA flink onder druk. Keeper Westerman ging in de 20ste minuut gruwelijk in de fout door teveel tijd te nemen voor een terugspeelbal, Thomas Wieringa was er als de kippen bij en strafte deze blunder direct af, 2-0. VVA was hierna van slag en was teveel met zichzelf bezig, gelukkig duurde dit maar 10 minuten en kwam bij VVA het geloof in eigen kunnen terug en pakte het weer goed op.

Na de rust kreeg CSV direct de kans om de wedstrijd in het slot te gooien maar deze werd op een haar na gemist. Direct daarna werd een mooie aanval van VVA verzilverd door Dave v/d Berk die knap vrij gespeeld werd door Mostert en de bal prachtig langs keeper Smit speelde. VV Avereest gooide alle spanning van zich af en zat goed in de wedstrijd. Even later betekende dit zelfs de 2-2, CSV kreeg een corner niet goed weggewerkt waarna Jarno Keizer de bal snoeihard in het dak van het doel joeg. VVA ruikte zijn kans en bleef volop de aanval zoeken. CSV wankelde maar kwam helaas binnen 4 minuten weer op voorsprong toen een voorzet volledig verkeerd ingeschat werd door keeper Westerman, 2-3. De balkenezen weigerden zich neer te leggen bij deze achterstand en bleven voetballend kansen creëren. In de 85ste minuut kreeg VVA de kans om weer langszij te komen doordat scheidsrechter Klein Gansey niets anders kon doen dan een penalty geven. Dit buitenkansje werd slecht ingeschoten door Marcel Baas en de niet te missen rebound werd overgeschoten door Jeroen Dijk. Bij de direct daarop volgende aanval van CSV sneed Özdemir door de verdediging en werd vlak buiten 16 aan zijn shirt werd getrokken door Keizer. De scheidsrechter zat even finaal mis door CSV een penalty te geven welke door Elvin Matuankotta onberispelijk ingeschoten werd. Ook in blessuretijd had de scheidsrechter nogmaals een penalty kunnen geven voor VVA toen Erik Mostert onreglementair naar de grond gewerkt werd, helaas zat het VV Avereest vandaag absoluut niet mee en durfde de scheidsrechter dit niet aan.

Een goede wedstrijd van de tricolores maar helaas deed het zichzelf flink tekort. VVA zakte door deze nederlaag een plaatsje naar beneden en zal volgende week in Kampen tegen KHC er alles aan moeten doen om de broodnodige punten binnen te halen.

Bron: Avereest

'11  1-0  Jeroen Soppe