CSV ’28 boekt nuttige overwinning op Avereest
29 november 2008

Door eigen winst tegen Avereest en het verlies van koploper ASC 62, heeft CSV ’28 zijn derde plaats behouden, zij het, dat het verschil tussen de koploper en CSV ’28 nu nog maar één puntje is.

Het werd een bijzondere wedstrijd op het kille sportpark “de Verbinding”. De eerste echte mogelijkheid was voor Avereest toen na 8 minuten de door de verdediging van CSV vrijgelaten halfspeler Richard Seinen zomaar mocht aanleggen voor een schot, wat keeper Peter Smit ten koste van een hoekschop verwerkte. Uit die hoekschop kwam de tweede kans, maar Marcel Baas kopte naast. Een paar minuten later kwam CSV op voorsprong, toen Jeroen Soppe, na een in eerste instantie afgeslagen aanval van CSV, met een mooie boogbal de te ver voor zijn doel staande keeper Jan Westerman verschalkte (1-0). Dat was meteen het sein voor CSV om meer druk te zetten en met succes, want na 20 minuten spelen werd keeper Westerman dusdanig belaagd dat hij de bal slecht raakte en het vervolgens voor Thomas Wieringa een koud kunstje was om de score te verdubbelen (2-0). Er was bijna een half uur gespeeld, toen Yavuz Özdemir na een actie Fikret Akin vrijspeelde, maar zijn geplaatste schot in de korte hoek werd uitstekend gestopt door keeper Westerman. Daarna kreeg Avereest het betere van het spel. Eerst moest Jeroen Broekroelofs na 35 minuten een schot van de doorgebroken spits Erik Mostert blokkeren en 5 minuten later haalde Edgar Dolleman een door Avereest ingebrachte bal van de doellijn. Het laatste wapenfeit voor CSV in de eerste helft kwam op naam van Patrick Speetjens, maar zijn vrije trap, vlak voor rust, ging maar net over de kruising.

Direct na rust kreeg CSV de kans om de wedstrijd voortijdig te beslissen, maar die kans werd niet benut. Avereest ging een minuut later beter met zijn kansen om, toen geknoei van CSV op het middenveld, de inleiding vormde voor een doelpunt van invaller Dave v.d. Berk (2-1). Over en weer kwamen er door onnauwkeurig spel, kansen. Zo kreeg CSV via Speetjens een mogelijkheid (zijn schot was niet zuiver genoeg) en mocht Jeroen Dijk voor Avereest vrij aanleggen, maar dat schot ging net naast. Een minuut later was het wel raak, toen de mee naar voren gekomen verdediger Jarno Keizer uit een scherp genomen hoekschop de gelijkmaker scoorde voor Avereest (2-2). CSV ‘28 wankelde even, maar kwam 4 minuten later, met een gelukje weer op voorsprong. Een voorzet van Thomas Wieringa zeilde over de (weer) te ver voor zijn doel staande keeper Westerman in de uiterste bovenhoek (3-2). Avereest zette nog eens aan en leek 5 minuten voor tijd succes te hebben toen het een strafschop mocht nemen na een overtreding van CSV binnen de 16. Marcel Baas schoot de bal knap in, maar keeper Peter Smit had de goede hoek gekozen en voorkwam daarmee, dat Avereest weer op gelijke hoogte kwam. Een paar minuten later kende de goed leidende scheidsrechter Klein Gansey uit Nijverdal opnieuw een starfschop toe. Nu aan CSV, nadat Özdemir binnen de 16 aan zijn shirt werd getrokken. De goed spelende Elvin Matuankotta, die in de ploeg gekomen was voor Mayken Stolte, stuurde keeper Westerman de verkeerde kant op en schoot de bal in de vrijgelaten hoek (4-2). En ver in blessuretijd trachtte Wieringa zijn derde doelpunt te maken door middel van een strak schot, wat maar net naast ging.
Door deze uitslag behield CSV de derde plaats. Maar omdat koploper ASC ’62 in de slotminuut in Vaassen tegen een nederlaag opliep, werd die ploeg bijgehaald door Den Ham. CSV volgt de beide koplopers op één puntje.

CSV ’28 speelde in de volgende opstelling:

Doel: Peter Smit.
Achter: Fikret Akin, Matthijs Kremer, Jeroen Broekroelofs en Edgar Dolleman.
Midden: Pascal Frederiks, Mayken Stolte (65. Elvin Matuankotta) en Yavuz Özdemir.
Voor: Patrick Speetjens, Jeroen Soppe en Thomas Wieringa.

Bron: CSV'28

'11  1-0  Jeroen Soppe